The Beatles - Rock 'N' Roll Music (1976)

Label: Parlophone

1. Twist and Shout (2:35)
  2. I Saw Her Standing There (2:54)
  3. You Can't Do That (2:35)
  4. I Wanna Be Your Man (1:57)
  5. I Call Your Name (2:07)
  6. Boys (2:25)
  7. Long Tall Sally (2:03)
  8. Rock and Roll Music (2:31)
  9. Slow Down (2:56)
  10. Medley Kansas City (2:29)
  11. Money (That's What I Want) (2:49)
  12. Bad Boy (2:21)
  13. Matchbox (1:58)
  14. Roll over Beethoven (2:44)
  15. Dizzy Miss Lizzy (2:55)
  16. Any Time at All (2:12)
  17. Drive My Car (2:27)
  18. Everybodys Trying to Be My Baby (2:25)
  19. The Night Before (2:35)
  20. I'm Down (2:31)
  21. Revolution (3:25)
  22. Back in USSR (2:45)
  23. Helter Skelter (4:31)
  24. Taxman (2:38)
  25. Got to Get You into My Life (2:28)
  26. Hey Bulldog (3:11)
  27. Birthday (2:45)
  28. Get Back (3:08)

met Billy Preston

avatar van HiLL
Ha! avdj lijkt toch stiekum wel een Beatles fan te zijn met zijn waardevolle toevoegingen.

Maar over de plaat. Een mooie, goede compilatie van eerder werk en later werk van de band.

avatar van avdj
Haha, ik vind gewoon dat er voor de Beatles een COMPLEET overzicht moet zijn op de site. Ook bij de Stones en John Lennon heb ik albums toegevoegd. Fan ben ik niet, maar ze hebben wel hele goede nummers (die hier niet op staan) en ik hoor het 153 keer liever dan de radio.

Bob Cremers
Een mooie LP.

avatar van Marty McFly
avdj schreef:
ze hebben wel hele goede nummers (die hier niet op staan)

avatar van avdj
Vanaf 21 komen trouwens wel een aantal goede nummers maar de samenstelling kan zóveel beter.

avatar van Marty McFly
Je hebt gelijk. Maar ik vond het zo'n mooie opmerking...

avatar van bawimeko
Een aparte selectie songs..Helter Skelter, Hey Bulldog én Long Tall Sally. Dit album is een collectors item geworden; George Martin heeft een flink aantal tracks in '75 opnieuw gemixt.

Pieter Paal
De Amerikanen selecteerden een hele zooi rock and roll songs uit alle Beatles-jaren en brachten deze uit als een subliem dubbel-album.
Van alle songs achter elkaar beluisteren zou je bijna ADHD krijgen.
In Amerika liep dit geval als een trein.
Ik heb dit album als deze versie in mijn collectie, maar ook als heruitgave op het Music for Pleasure-label van EMI. In het laatste geval zijn het 2 enkele albums.
Het geheel luistert in ieder geval heerlijk weg en zelfs 'Helter skelter', het favoriete nummer van Charles Manson is niet onopgemerkt gebleven.

EVANSHEWSON
Pieter Paal schreef:
Van alle songs achter elkaar beluisteren zou je bijna ADHD krijgen.
In Amerika liep dit geval als een trein.

Het is waar, rock'n roll nummers uit zowat heel hun catalogus, allemaal door elkaar, er zit geen chronologie in, maar erg is dit niet, want dit is een prima collectie Beatlesnummers waar de band klinkt alsof ze dynamiet in hun reet hebben !

Biezonder lekker plaatje, als het ware!

Was getekend,

Een ontzettende Beatlesfan,

***** 5 STARS 4 4 GIANTS

Pieter Paal
Ik vind de single-versie van 'Get back' beter dan de album-versie van 'Let it be'.

avatar van devel-hunt
Vreemd dat deze nooit in de orspronkelijke versie op CD is verschenen, de plaat benaderde in de jaren 70 de bekendheid en populariteit van de verzamelplaten 1962/1966 en 1967/1970. Hetzelfde geldt in mindere maten voor de verzamelaar Love songs uit 1978.

Father McKenzie
Hetzelfde geldt...

avatar van bawimeko
devel-hunt schreef:
Vreemd dat deze nooit in de orspronkelijke versie op CD is verschenen, de plaat benaderde in de jaren 70 de bekendheid en populariteit van de verzamelplaten 1962/1966 en 1967/1970. Hetzelfde geld in mindere maten voor de verzamelaar Love songs uit 1978.

Omdat het voor velen (voor mij ook wel...) een wat rare verzamelaar is...Beatles' vroege rock-covers samen met Hey Bulldog en Helter Skelter. De Beatles zelf waren er niet erg blij mee (Ringo vond de hoes er goedkoop uitzien). Martin heeft voor deze speciaal wat vroege opnames opnieuw gemixt (de vocalen wat meer naar het miden).
Het was in een periode dat er wat meer Beatle-verzamelaars uitkwamen (Love Songs, Beatles' Ballads)...

avatar van Madjack71
Dit album bevat de Rock 'n' Roll Music delen 1 en 2, die los van elkaar in 1976 zijn verschenen.
Het gaat voornamelijk om de beginperiode van deze heren en heeft gotendeels idd. een Rock 'n' Roll getinte basis.
Daar ligt niet mijn voorkeur bij The Beatles. Het klinkt allemaal heel obligaat en schatplichtig aan hun helden. Het moge gezegt, ze doen het wel met verve en hun eigen rock 'n' roll composities zullen de liefhebbers dan ook wel aanspreken. Maar voor mij begint het toch pas tegen het einde zo bij Revolution, Helter Skelter, Taxman en Get Back.
Het geeft i.i.g. een aardige kijk in de beginperiode van de keuken die Beatles heet.