David August - Times (2013)

Duitsland
Dance
Label: Diynamic

1. Help Me Through (4:21)
  2. For Eternity (5:31)
  3. Phenomena (5:42)
  4. Anthem (4:43)
  5. Consolation 1 (1:39)
  6. Until We Shine (5:25)

met Yvy

7. I Don't Care About Your Goal (7:03)
  8. Hommage (3:53)

met Wanja

9. Blossom (4:58)
  10. Velvet (5:28)
  11. Consolation 2 (1:33)
  12. Watch Your Step (5:50)
  13. Voices from the Dust (4:43)
  14. Forgive Me If I Bleed (4:39)
avatar van Booyo
Eerste snippets van paar tracks zijn inmiddels te horen: Review: David August ? Times (Album) | Deep House Amsterdam - deephouseamsterdam.com. Klinkt weer goed, zoals we inmiddels van August gewend zijn. Ik kijk er dus naar uit, net als naar het Diynamic festival 18 mei.

avatar van Manuel
Ook erg benieuwd hiernaar, vraag me af of een heel album David August leuk blijft.. Ben bang dat het dan toch een beetje een trucje en een herhaling kan worden.

Booyo schreef:
(...)
Klinkt weer goed, zoals we inmiddels van August gewend zijn.
(...)

Ik moet zeggen, ik hoor tot nu toe weinig zoals ik het van David August gewend ben. En dan bedoel ik niet zozeer de kwaliteit.

avatar van Booyo
Nee ik had het dan ook meer over dat ik het kwalitatitief goed vond klinken, zoals we (ik) na zijn vorige platen wel gewend zijn. Niet zo zeer qua sound, want daar lijkt ie inderdaad wel wat van af te wijken. Al heb ik alleen nog maar de snippets gehoord, dus misschien ben ik wat te voorbarig

avatar van Manuel
Waar ik zijn 'los' materiaal altijd wel catchy vond, sneller leuk en ook sneller niet meer leuk, is dat bij deze plaat helemaal anders. Gedurfd, om op je debuutalbum met iets heel anders te komen dan wat mensen (ik althans) van je gewend zijn. Ook nog niet direct dansbaar clubmateriaal dit. Al is dat basje in ''I Don't Care About Your Goal'' trouwens wel erg vet..

Heeft meer luisterbeurten nodig dan ik had verwacht, maar hij groeit wel. Kon er in het begin weinig mee, maar voor nu toch 3,5*

avatar van Booyo
August draaide een aantal van de platen tijdens Diynamic Festival afgelopen zaterdag. Verkeerde keuze geweest, inderdaad niet echt dansbaar. Viel het publiek dan ook vies tegen, voor op een album prima maar in setjes mag ie terug grijpen naar zijn losse materiaal (wat ie gelukkig wel deed tijdens de after).

avatar van Booyo
De nieuwe sound neigt allemaal wat meer naar een Nicolaas Jaar bijvoorbeeld. Iets minder geschikt voor het blije festival publiek, al is het zeker nog dansbaar. Het heeft wat meer tijd nodig, maar het album wordt per luisterbeurt beter.

avatar van -SprayIt-
Wat heeft David gedaan om een 1* te verdienen Goodfella? Vrij vernietigend oordeel. Het zit mijns inziens goed in elkaar, gevarieerd, lekker dansbaar. Niet echt vernieuwend natuurlijk, maar een 2/10 voor deze plaat? Alleen I Don't Care About Your Goal is al een 1* waard.

Prima cd, maar ik luister hem niet snel af. Ben wel helemaal verslaafd aan zijn Boiler Room-sessie. Echt waar, als je de cd goed vindt, vind je die set briljant.

David August Boiler Room Berlin Live Set - YouTube

avatar van -SprayIt-
Erg van genoten, thanks NicolasJaar

avatar van Noere
Wow, die set

avatar van robbizzel
Die set is erg erg vetjes ja, heerlijk!!

avatar van PiedzieT
Deze plaat is mij destijds wat uit het oog verloren, kende enkel vanop deze plaat het 'Watch your step' van David August, die ik wel goed grijs gedraaid heb. Maar wat een pareltje is dit geworden en lekker gevarieerd! Vele toffe en goeie nummers. 4,5* die nog kan groeien naar 5*.