Dissection - Reinkaos (2006)

Zweden
Label: Black Horizon

1. Nexion 218 (1:32)
  2. Beyond the Horizon (5:20)
  3. Starless Aeon (3:59)
  4. Black Dragon (4:48)
  5. Dark Mother Divine (5:44)
  6. Xeper-I-Set (3:08)
  7. Chaodophia (0:41)
  8. God of Forbidden Light (3:42)
  9. Reinkaos (4:43)
  10. Internal Fire (3:20)
  11. Maha Kali (6:04)
avatar van Edwynn
Met een hoop bombarie aangekondigd, maar uiteindelijk ging het na het verschijnen van de Maha Kali single al als een nachtkaars uit. De langverwachte terugkeer van Dissection. Twee magische albums uit de jaren negentig om je aan op te trekken. Opperhoofd Nodtveidt heeft er lang voor kunnen mediteren in de bak om nog eens een gooi naar de metalkroon te kunnen doen. Maar het eindresultaat stemde mij somber.

Reinkaos gaat ten onder aan brave degelijkheid. Nul komma nul spanning, geen smerigheid helemaal niets. Een verzameling doodsaaie melodieuze deathachtige metalsongs waar zelfs een In Flames liefhebber van in slaap moet vallen. Nodtveid kwam gewoon de nootjes spelen, wat rasperige vocalen de mic in spugen en hup naar huis, in zijn pentagrammen cirkeltje zitten en gezellig de kaarsjes aansteken.Blijkbaar was het erg gezellig tussen de bubba's in de bajes. Want erg verbeten en gedreven klinkt de man niet op Reinkaos.

Zonde, maar soms moet je gewoon stoppen op je hoogtepunt. Overigens was Dissection live nog wel dik in orde. Maar Reinkaos was ik snel weer vergeten.

Is dit een goed blackmetal album?nee niet echt,klinkt dit album evil?absoluut niet,maar het is wel een verdomd goede metalalbum die 13 jaar na releasedatum ,absoluut niet gedateerd klinkt integendeel, vandaar dat 4 sterren hier wel terecht zijn wat mij betreft