Anastacia - Anastacia (2004)

Label: Epic

1. Seasons Change (4:17)
  2. Left Outside Alone (4:17)
  3. Time (3:33)
  4. Sick and Tired (3:30)
  5. Heavy on My Heart (4:26)
  6. I Do (3:04)

met Sonny Sandoval

7. Welcome to My Truth (4:03)
  8. Pretty Little Dum Dum (4:37)
  9. Sexy Single (3:52)
  10. Rearview (4:12)
  11. Where Do I Belong (3:26)
  12. Maybe Today (5:15)
avatar van De Peperkoekman
Wisselend album van Anastacia, waar gelukkig de meeste wel positief zijn, maar er ook een paar zwakkere tussen zitten.

De eerste is een zwakke opener, die ondanks het aardige tempo niet lekker klinkt. iets te druk, * 2,5

Left Outside Alone (*4,0) en Sick and Tired (*5,0) zijn mijn favoriete en ook Welcome to my truth (*4,0) is zeer fijn.

Heavy on My Heart (*3,5) begon erg ingekaktt en saai, maar werd door het prachtige refrein toch een ruime voldoende.

Sexy Single (*2,5) gaat wat meer de Country kant op voor mijn idee, laat het daarmee helaas wel tot de zwakken behoren.

Verder allemaal aardig met * 3,0 en * 3,5 dus zat ik aan een 4 te denken. Laat nou net het laatste nummer verschikkelijk zijn.

Maybe Today is een lang, saai maar vooral erg Amerikaans zeik nummer. Met die lieve en lange achtergrond toontjes klopt het contrast echt niet met de krijsende, borende stem van Anastacia. Begrijp me niet verkeerd, ik heb de krijsende, borende stem van Anastacia lief, maar dan in liedjes zoals Sick and tired, da's tenminste Rock, daar past het bij. Maar dit is gewoonweg slecht. * 1,0 ster dan nog voor de Betoverende ,elfenstof klinkende spiral, ergens middenin de Track.

Dit allemaal bij elkaar gemixt, is het een swingend Rock album, dat het moet hebben van, Sick and Tired en Left Outside Alone.

Gemiddeld iets lager, maar als een geheel verdiend het toch wel een *3,5