Homegrown: Dope Dutch Hiphop Talent (2002)

Label: Top Notch

1. C-Mon & Kypski - Intro (2:00)
  2. Raymzter - Kaapwerk (3:33)
  3. Raymzter - Altijd Laat (Langverwacht Maar Toch Gekomen) (4:21)
  4. Sonny D - Dingo Shit (3:47)

met Ganza

5. Sonny D - The Quest (4:22)
  6. Kemphanen - Weet Je Nog? (3:21)
  7. Kemphanen - Supersterren (3:50)
  8. Opgezwolle - Netwerk (3:52)
  9. Opgezwolle - Hersenspinsels (4:19)
  10. Pete Philly - Endurance (4:36)
  11. Pete Philly - Ups & Downs (4:02)
  12. SpaceKees & Terilekst - De Overstroming (3:31)
  13. SpaceKees & Terilekst - Rond de Tafel (4:09)

met Kas

14. Tuig Commissie - Invasie (Tuig Commissie) (3:47)
  15. Helderheid - Realiteit (3:43)
  16. Excellent - E.K. (3:20)
  17. Far I - Give It Up (3:08)
  18. Far I - Rhyme to Die (3:58)
  19. D-Men - Snor (3:27)
  20. D-Men - Flinterdunne Flensjes (3:53)
  21. C-Mon & Kypski - Outro (2:01)
avatar van psychonaatje
Deze cd werd in 2002 uitgegeven via het Unsigned project van het Nationaal Pop Instituut. Artiesten die nog geen platencontract hebben, maar wel getalenteerd zijn, mogen daarbij meedoen om zo de aandacht op zich te vestigen. Er is goed werk geleverd, want C-Mon & Kypski, Raymtzer, Opgezwolle, Pete Philly, Space Kees & Terilekst en D-men (o.a. Lange Frans en Baas B) genieten nu allemaal wat bekendheid (hoewel de meeste namen volgens mij in 2002 ook al bekend waren onder de Nederhopliefhebbers).

Wat wel een enorme fout is, is dat op de tracklist op de achterkant van het hoesje telkens artiest : nummer staat, maar dat er bij nummer 15 staat Realiteit : Helderheid, terwijl dat andersom moet zijn: de rapper heet Helderheid, het nummer Realiteit.

avatar van Kos
Kos
Ah, hier staat Netwerk van Opgezwolle dus op. 1 van hun beste.

Stephan0zki
Endurance van Pete Philly is toch echt geweldig!

RedLightCityBoy
D-Men - Snor
Slechter dan dat nummer kan toch gewoon niet!!?

LoveStoned
Kemphanen zijn erg leuk. Maar uhm, weet iemand waar deze heren vandaan komen? Limburg? Want "Kemp" is Limburgs voor wiet.. Ik weet niet of ik dit als toeval moet beschouwen.

avatar van psychonaatje
Kemphanen komen uit Eindhoven (staat althans in het boekje bij deze cd).

avatar van MAS
MAS
Een 2,5 voor Raymzter, Opgezwolle en PP&P en een beetje voor Kees en Turrie.