Stevie Wonder - Characters (1987)

Soul
Label: Motown

1. You Will Know (5:01)
  2. Dark 'N' Lovely (4:39)
  3. In Your Corner (4:31)
  4. With Each Beat of My Heart (5:55)
  5. One of a Kind (5:11)
  6. Skeletons (5:24)
  7. Get It (4:33)

met Michael Jackson

8. Galaxy Paradise (3:51)
  9. Cryin' Trough the Night (5:48)
  10. Free (4:12)
  11. Come Let Me Make Your Love Come Down * (5:22)
  12. My Eyes Dont Cry * (7:08)
avatar van FunkStar
Ok. Toch een leuk hitje op dit album, Free!

avatar van Darkzone
En 'Get It' met Michael Jackson samen.
Ik heb dit album nog ergens op LP. Alleen leuk vanwege Get It.

avatar van LucM
De jaren '80 waren beslist niet de beste periode van Stevie Wonder en ook dit album kan ik moeilijk tot zijn hoogtepunten rekenen. Niet dat de songs slecht zijn, tekstueel is het meer dan behoorlijk en "Skeletons" en vooral "Free" vind ik goede popsongs, wat ik van "Get It" moeilijk kan zeggen. Maar het is de productie die mij tegensteekt, met teveel synthesizers en slecht drumgeluid, de muziek klinkt steriel en bij momenten vlak.

avatar van principal2000
0,5
Geen woorden aan verspillen....oeps, toch gedaan.

avatar van thelion
principal2000 schreef:
Geen woorden aan verspillen....oeps, toch gedaan.

Inderdaad van een totaal ander niveau dan zijn jaren 70 meesterwerken.

Que sound en gevoel vind ik het een erg mechanisch klinkend album (weet niet hoe ik het anders moet noemen).

Toch staan er 4 leuke nummers op:

avatar van robbrouwer58
0,5
Bagger!

avatar van laxus11
Oké dit is niet Stevie's beste werk maar er staan toch wel een paar goede nummer op zoals Skeletons, Get It en Free

avatar van Soledad
Soledad (crew)
Inderdaad niet Stevie's beste werk. Free vind ik wel echt een fantastisch nummer

avatar van musician
Voorlopig even drie sterren.

Ik kwam op het idee om een goed Stevie Wonder verzamelalbum over de jaren '80 te maken, iets dat er niet goed is gemaakt.

Stevie (vooral man van de seventies?) heeft, na Hotter than July, wel een paar albums in de jaren '80 afgeleverd, met wisselende kwaliteit. Vooral die wisselende kwaliteit doet de albums per beoordeling uiteraard geen goed.

Dat geldt ook zeker voor Characters, dat vooral gebukt gaat onder een vrij deprimerende start wat betreft Wonder normen. Daarna wordt het beter, bijvoorbeeld Cryin' through the night.

Maar als je dus de albums bij elkaar optelt en de mooiste tien tracks (of uitgebrachte singles) samenvoegt, kan het nog een alleraardigst geheel worden.
Characters had ik nog niet op cd dus voor dit "evenement" maar aangekocht.

Ik was op zoek naar nota bene een bonustrack dat op single was uitgebracht, My eyes don't cry.

Eens kijken wat het kan gaan worden.