Pigeon John - Pigeon John Sings the Blues! (2005)

Label: Basement

1. Upside Down (3:23)
  2. Nothing Without You (4:18)
  3. Perfect Formality (3:53)
  4. She Cooks Me Oatmeal! (2:16)
  5. Sleeping Giants (3:38)

met The Grouch & Eligh

6. Matter 101 (2:57)
  7. You Canit Have It (3:17)
  8. The Grand Oli Waltz (4:49)
  9. Life Goes On (3:21)

met Abstract Rude en DJ Rhettmatic

10. Emily [PJ All Day Remix] (3:38)
  11. Identity Crisis [In Like FLYNN Remix] (4:33)
  12. Rainy Day (3:02)

met Redcloud

13. Draw Me (8:51)
avatar van BoordAppel
Weer een leuke plaat van Pigeon John. Ietsje minder dan zijn voorganger maar die was dan ook heel erg goed. De drie remixen hier voegen ook echt wat toe. Het origineel blijft mijn voorkeur hebben maar deze drie tracks luister ik eigenlijk net zo lief.

avatar van Osiris Apis
De nummers zijn over het algemeen wat rustiger dan andere albums. Misschien daarom ook de titel.
Ik vind de remixen wel minder als de orginele versies. Ik heb dus liever de orginele versies.

De sample in Rainy Day wordt volgens mij ook door RJD2 op Deadringer gebruikt. Ik herkende hem ook ergens anders van, ik dacht iets van Josh Martinez, Sleep of Chicharones?

3.5* voor dit album.

avatar van Elohim
@Osiris Apis, het is Cris Williamson - Waterfall. Ik herkende hem van Sapient - Dry Puddles. Ik ben echter neit zo bekend met zowel Josh Martinez, Sleep of Chicarones, hoewel ik ze alledrie wel ken.

Ik ben wel benieuwd naar dit album. Ik ken Pigeon John voornamelijk van zijn gastbijdrages bij Elgih, maar daar komt hij altijd goed uit de verf! Zeker het proberen waard dus.
Ik begin met dit album omdat hier Rainy Day op staat, dat ik heb gehoord toen ik probeerde erachter te komen waar ik het betreffende sample van kende.

avatar van Osiris Apis
Hehe dat er na 5 jaar toch nog een antwoord komt. Maar dat nummer van Sapient kende ik niet. Later werk van Sapient ken ik wel. Klinkt ook goed. Maar het nummer van Pigeon John vind ik wel beter.

avatar van Elohim
Ja klopt, ik kwam er zelf langs, en omdat jij t erover had, leek t mij gepast om toch te antwoorden.