Nirvana - Sliver (2005)

Alternatieve titel: The Best of the Box

Label: Geffen

1. Spank Thru (Exclusive) (3:14)
  2. Heartbreaker [Live 1987/ First Concert] (3:01)
  3. Mrs. Butterworth [Demo] (4:06)
  4. Floyd the Barber [Live 1988] (2:35)
  5. Clean Up Before She Comes [Demo] (3:47)
  6. About a Girl [Demo] (2:46)
  7. Blandest [Demo] (3:58)
  8. Ain't It a Shame [Demo] (2:05)
  9. Sappy (Exclusive) (3:35)
  10. Opinion [Acoustic in Solo] (1:37)
  11. Lithium [Acoustic in Solo] (1:51)
  12. Sliver [Demo] (2:12)
  13. Smells Like Teen Spirit [Demo] (5:42)
  14. Come as You Are [Boombox Version] (4:12)
  15. Old Age [Demo] (4:23)
  16. Oh the Guilt [Demo] (3:27)
  17. Rape Me [Demo] (3:25)
  18. Rape Me [Acoustic in Solo] (3:05)
  19. Heart Shaped Box [Demo] (5:35)
  20. Do Re Mi [Acoustic in Solo] (4:26)
  21. You Know You're Right [Home Demo] (2:32)
  22. All Apologies [Home Demo] (3:33)
avatar van Sonic Nurse

avatar van psychonaatje
Sonic Nurse schreef:
Wie heeft er ook al weer de rechten op Nirvana releases? M.a.w. wie krijgt er de knaakies binnen?!

Net gelezen in de Q: ze schijnt een schuld van 4 miljoen pond (bijna 6 miljoen euri) te hebben. En 91% van alle Nirvana royalties gaan naar Kurt Cobains nalatenschap, welke beheerd wordt door Courtney Love.

avatar van avdj
Dus gelijk de reden bekend van al die best-offs.

avatar van pejo
Je moet wel echt een gestoorde fan zijn om hier geld aan uit geven. Dit kan echt niet!

avatar van Hans Brouwer
Courtney Love is gewoon de amerikaanse Rachel Hazes

Nou dan weet ik genoeg!!

pejo schreef:

nou, ik heb de cd mij gekocht omdat ik gewoon benieuwd was naar deze b-sides en verder gewoon omdat nirvana me intresseert en intrigeert. Ben ik daardoor gestoord, neen dus laat die mening van jou toch maar effe vallen.Het is inderdaad schandalig dat courtney love zoveel geld krijgt voor de merchandise en cds van nirvana, maar er zijn zovele platenmaatschappijen die ook zoveel geld krijgen en beslissingen nemen die niet kunnen( bij de overleden sterren vooral)-----> jeff buckley

het is erg inderdaad, maar voor zoiets zal men intresse in nirvana nooit of ten nimmer verdwijnen.

K heb toevallig gister ook het album aangeschaft..zal hem vandaag is aandachtig onder de loep nemen

Bij mij staan nog 2 extra tracks op.. 21) You Know You're Right (Home demo) en 22) All Apolgies (Home Demo)

belachelijk deze release.. commercieel idd heel slim maar ons aller kurt zou zich ter plekke omdraaien als hij zou horen van dit geldkloppertje

mugken
Lekker album ik heb hem gebrand(zou er men geld niet aan verspillen.Het zijn wel andere versies dan de
gewone,meestal minder goed.
De songkeuze is goed.
En er staan lekker veel numers op.

mugken
mugken schreef:
gewone,meestal minder goed.
De songkeuze is goed.
En er staan lekker veel numers op.

Nu vind ik hem toch wat minder.

avatar van kaztor
Hier kan Courtney haar verslavingen weer mee bekostigen.

3,5 voor de muziek, 0,5 voor de bedoeling erachter.

Goed demo album. Slechte rede.
een 3,0

EVANSHEWSON
Bill schreef:
Ik heb de box (With The Lights Out) wel, en vind de eerste 2 cd's top! Op de derde staan naar mijn mening veel te weinig onbekende en unreleased nummers. Maar verder is het een geweldige aanwinst als afsluiter van m'n Nirvana-collectie. De cd Sliver vind ik dan ook pure geldklopperij. En kijk naar de tracklist en zie dat BIJNA de helft al bekende nummers zijn! Deze cd is dus absoluut niet aan mij besteed.

Ik kende dit niet eens, maar neen, ik laat deze kelk ook aan mij voorbijgaan, ik hou het op de reguliere platen.

Kreeg em voor sinterklaas omdat mijn moeder wist dat ik iets van Nirvana zocht. Dus ze had naar best off gevraagd. Heb em uit de seal gehaald om het een kans te geven, daar heb ik behoorlijk spijt van, echte fans kunnen dit mayb waarderen, maar ik mis die stevige gitaarsound en een zuivere stem, en dat is een te groot gemis om dit een geode cd te kunnen noemen. De tracks zijn wel oke, de kwaliteit niet. Hopen dak em nog mag ruilen.

avatar van Madara_
Courtney Love is gewoon de amerikaanse Rachel Hazes

Beter kan ik het niet verwoorden

P.S. Ik betwijfel of dit nou wel echt 'The best of the box' is -_-, ik vind iig van niet

avatar van kaztor
Zonder Curmudgeon, Return Of The Rat, Even In His Youth, Moist Vagina en D-7 niet bepaald.

Ik heb met steeds meer verbazing hier 2 pagina's vol gelezen over het commercieel uitbuiten van de Nirvana nalatenschap, alleen dan in wat andere bewoordingen geuit.
Tussendoor zei iemand: maar dit is toch gewoon voor die mensen die niet de hele (dure) box willen kopen, maar wel deze 1cd best of the box? Dat lijkt mij dus ook. That's all. Minstens 30 euro voor de box of 3 / 4 euro voor de cd op amazon / play op dit moment. Nogal een verschil... Ook is deze cd weer wat interessanter geworden, doordat een paar nummers van de box op de Deluxe versie van Nevermind staat, die net is uitgekomen.

En overigens: die 3 exclusieve tracks kan je toch gewoon downloaden? Twee ervan staan er trouwens ook op die Deluxe versie van Nevermind.

avatar van Sven Vermant
Leuk om een keer gehoord te hebben maar daar blijft het bij voor mij. Luister liever de reguliere nog een keer.