Chris Rea - The Blue Jukebox (2004)

Blues / Rock
Label: Jazzee Blue

1. The Beat Goes On (4:32)
  2. Long Is the Time, Hard Is the Road (5:17)
  3. Let's Do It (5:02)
  4. Let It Roll (4:59)
  5. Steel River Blues (4:34)
  6. Somebody Say Amen (6:11)
  7. Blue Street (4:48)
  8. Monday Morning (4:05)
  9. Restless Soul (5:51)
  10. What Kind of Love Is This (6:37)
  11. Paint My Jukebox Blue (4:01)
  12. Baby Don't Cry (5:23)
  13. Speed (3:51)
avatar van Ronald5150
Wederom een goede plaat van Chris Rea uit zijn "blue periode". De basis op dit album is duidelijk blues, maar het geheel is overgoten met een jazzy sausje. Dus meer gebruik van blazers en toetsen dan dat we Chris Rea gewend zijn. De jazzy aanpak leidt tot een relaxte laidback sfeer op "Blue Jukebox". Hierdoor kabbelt de plaat wel een beetje voort en heb ik moeite om de aandacht vast te houden. Prachtige liedjes, mooie composities, alleen had er wel iets meer pit in gemogen. Dat is een beetje jammer want Chris Rea is een dermate grote muzikant dat hij meer verdient dan alleen maar te fungeren als achtergrondmuziek.