The Doppelgangaz - Hark (2013)

Label: Groggy Pack

1. Doppel Hobble (1:30)
  2. Skin Yarmulke (2:31)
  3. Hark Back (3:29)
  4. Us 2 da Man (3:20)
  5. Taking Them Pills (1:19)
  6. Oh Well (3:25)
  7. Sugar Awn Eht (3:16)
  8. Barbiturates (3:23)
  9. Harken Forward (1:21)
  10. On the Rag (4:49)
  11. Smang Life (4:43)
  12. Sun Shine (3:46)
avatar van Harderwiek
Dit gaan we checken! Helden.

Rene1979
Deze gasten gaan hard!! Meteen maar even besteld..

avatar van Delars
Oooow shit, hier heb ik eventjes veel zin in.

avatar van Flipm0de
Dit wordt smullen. Eerste twee tracks klinken al veelbelovend!

Rene1979
Allejezus wat hard!! Kan met gemak in mijn top 10 eindigen dit jaar... Luister maar.

avatar van René.
Nu ben ik benieuwd.

Ik heb alleen geen zin om het via soundclicks te luisteren.

Nee, ik wacht ook wel op mp3

avatar van Delars
Klinkt heel goed!!

Rene1979
Dit wordt het album van het jaar voor mij. Luister het nu al een aantal keren en dit is een classic! Ongelofelijk wat een kwaliteit.

H-A-R-D!

avatar van thgryda
WTF deze gaan we vandaag checken!

avatar van thgryda
Dit klinkt inderdaad weer goed hard! De subject matter is wel een beetje apart en misselijkmakend

Tracks als barbiturates zijn gewoon geniale beats weer op dit album! Dit gaat dicht tegen een 4.5 zitten, ik vind em zeker zo goed als Lone Sharks

avatar van Nr.4
nice album weer, knalt heerlijk. Gasten zijn ook erg productief man.

avatar van jellecomicgek72
Heel dope, heel dope, heerlijke beats, echt mijn soort hip-hop dit.

avatar van Flipm0de
Fantastisch album van de heren! Zoals thgryda ook al zei, de subject matter is apart, en wisselt het gehele album nauwelijks. Dat is zowel een plus- als een minpunt in mijn ogen. Vooral de vibe, de producties, en de innovativiteit maken dit album weer een topper!

avatar van Silky & Smooth
Vrijwel hetzelfde verhaaltje als The Beginning. Puur technische gezien is dit weer sterk, toch weet het mij niet te pakken. Ook vind ik dit album minder in evenwicht dan The Beginning. De rappers vind ik deze keer wel overtuigend(er), maar op productioneel vlak vind ik het totaal niet bijzonder.

avatar van VictorJan
Straks brengen we voor u verslag uit van de eerste Belgische Doppelgangaz-passage. Het gaat om een door en door underground duo uit de buurt van New York dat geduldig aan z’n weg naar de top timmert. Alles zelf produceren, als een hardcore band live-data verzamelen zonder een al te grote planning en een steeds grotere hondstrouwe fanbasis opbouwen. We hebben uw aandacht? Wel, hun zesde langspeler zou wel eens definitief antwoord kunnen bieden op de vraag of er nog leven is na Non Phixion. Lees meer

Rene1979
Goed stuk VictorJan, al ben ik het niet geheel met je eens.

nedbed
Beste album van 2013 tot nu toe! Mijn favoriet is Hark Back. Ayo!

avatar van Booyo
Us 2 da Man is de mijne, wat een heerlijke old-school beat. Barbiturates is een hele goede tweede. Doppelgangaz, onwijs fijne ontdekking. Zeker beste hip-hop album van 2013 tot noch toe.

avatar van Elohim
Klinkt erg fijn dit! Vergelijkbare groep is Tragic Allies. Ook erg aan te raden!
Beide hedendaagse groepen met een vet 90s-achtige sound zonder aan kwaliteit of originaliteit te verliezen!

avatar van Flipm0de
Staat nog steeds vaak op, en zeker een van de beste releases van 2013.

avatar van Dakduivel
Smang Life

avatar van Nr.4
Was in 2013 een van mijn favorieten van het jaar en na vandaag weer goed luisteren snap ik wel waarom. Stel idioten zijn het, wat een teksten haha. Los daarvan klinkt het precies in mijn straatje altijd. Lekker eigen stijl en qua producties gruwelijk. Smang life, sun shine, barbiturates, oh well, us 2 da man, allemaal top.