Yeah Yeah Yeahs - Mosquito (2013)

Label: Interscope

1. Sacrilege (3:51)
  2. Subway (5:16)
  3. Mosquito (3:20)
  4. Under the Earth (3:20)
  5. Slave (4:06)
  6. These Paths (5:03)
  7. Area 52 (2:54)
  8. Buried Alive (5:16)

met Dr. Octagon

9. Always (2:11)
  10. Despair (4:48)
  11. Wedding Song (4:58)
Sacrilege is echt weer vintage YYYs, al zal het wel nooit meer zo goed worden als ten tijden van Y Control, Date With A Night, Art Star, etc. Maar net als je denkt dat je het wel gelooft komt er eens een gospelkoor om de hoek kijken. Leuk gedaan, ben nu toch wel weer benieuwd.

avatar van Rvdz
Sacrilige is geweldig inderdaad,alleen ik vind de hoes echt afgrijselijk.

avatar van Rvdz
Een studio versie van Under The Earth is inmiddels te vinden op Youtube. Is het raar als het me een (heel) klein beetje aan Gorillaz doet denken?

avatar van Rvdz
Het hele album staat inmiddels op Youtube.

avatar van EGO
EGO
Er staan 2 leuke tracks op ..Wedding Song en Buried Alive..rest moet ik aan wennen

avatar van rolandobabel
Geweldig album. Op de een of andere manier is muziek de laatste jaren wat 'moeilijker' geworden, eindelijk weer eens een album dat lekker klinkt. De sound is inderdaad a la 00s, maar beter dat dan introverte dreampop, of geforceerd vernieuwende muziek.

avatar van Ward
Ik heb altijd een enorm zwak voor de Yeah Yeah Yeahs gehad, maar hier lijken ze het heilige vuur een beetje te missen. Ongeïnspireerde boel, maar gelukkig zijn er toch nog wel een paar sterke nummers (Sacrilege, Despair, Wedding Song). Bovendien heb ik te erg een zwak voor de stem van Karen O om op een onvoldoende uit te komen.

avatar van Kaaasgaaf
Nummers als Area 52 en Buried Alive zijn de Yeah Yeah Yeahs onwaardig en de hoes, hoe ironisch deze lelijkheid ook bedoeld moge zijn, doet pijn aan de ogen, maar Subway, Always en Wedding Song behoren dan weer zomaar tot het allermooiste werk van deze band. Frustrerend wisselvallig plaatje dus al met al.

avatar van rolandobabel
Voor alle duidelijkheid, 3 sterren is een onvoldoende. Ga maar eens kijken wat voor albums drie sterren krijgen. Vanaf 3,7 is een album ok, daaronder ga ik mij zorgen maken.... een zesje is waarschijnlijk 3,5 sterren....

avatar van IllumSphere
Wiskunde is ook niet jouw sterkste vak. Zes delen door twee is drie. Een 3,5 maal 2 is 7.

kippenhok
een voldoende is for mij 60% van de maximale score. dus beschouw ik elke waardering van 3 sterren of meer als een voldoende

maar gevoelsmatig ben het eigenlijk wel met rolandobabel eens. pas als een album een gemiddelde van meer dan 3.7 heeft, ga ik er acheraan.

nu weer terug on-topic: ik word binnenkort meegesleurd naar 2 shows van deze band (new york en amsterdam) door vrouwlief en het album schalt hier nu al vaak door de luidsprekers.

ik vind het een groeiplaatje en het zit voor mij ergens tussen the 3.5 en 4 sterren.

avatar van steph b
Eerste indruk van deze plaat is uitstekend! Sacrilege en Mosquito zijn voorlopige favorieten!
3 sterren is gewoon een voldoende naar mijn mening!

avatar van rolandobabel
kijk maar eens naar albums die 3 sterren krijgen, dat is echt niet veel goeds, dan komt je dicht bij het nick en simon - nivo. Dit album verdient op zijn minst 3,7. 3,4 is te laag, en is een onvoldoende. Aan de andere kant, als dat is wat de meerderheid hier vindt.....

Toch wel de minste plaat van YYY's. Hier en daar nog wel een flard op te vangen hoe het zou kunnen en moeten, maar al bij al te weinig. De inspiratie leek ver te zoeken en enkele nummers zijn echt wel aan de fletse en kleffe kant.

avatar van Rvdz
Heeft iemand deze plaat wel eens in een winkel zien liggen? Want ik heb zelf al meerdere mediamarkten afgezocht zonder resultaat.

avatar van WesleyX16
Inderdaad de minste plaat van de Yeah Yeah Yeahs. Maar toch veel liever dan Karen O in haar eentje. Want dat is gewoon saai. Dan moeten we maar wachten tot ze uit hun winterslaap zijn.