Underworld - Dark & Long (1994)

Dance / Electronic
Label: April

1. Dark and Long 7" (4:12)
  2. Thing in a Book (20:14)
  3. Spoon Deep (17:59)
  4. Dark Hard (11:34)
  5. Dark Train (10:27)
  6. Burts (8:47)
avatar van Rayaccos
Alleen al voor Dark Train zou ik 5 * geven!

avatar van dj maus
Underworld op de toppen van hun kunnen!

avatar van FunkStarr
Een EP met een totale tijd van 1 uur en 13 minuten, dat doen er maar weinig.
Één van de betere Underworld singles dit, al klinkt het tegenwoordig toch wel redelijk verouderd, maar nog steeds goed.
Hoogtepunt is Dark Train, maar track 2 en 3 zijn ook geweldig.

avatar van klaezman
Godsekenónne! Wat heb ik m'n werk altijd snel af als dit door het kantoor blaast. En van je rakketakke rakketakke, hatsa!

avatar van Aurum
Underworld is voor mij onlosmakelijk verbonden met de film Trainspotting. Natuurlijk in eerste instantie door het nummer Born Slippy, maar toch ook door het geweldige "Dark Train" (uit de 'afkick-scène' in Trainspotting). Mooi donker sfeervol nummer met goede vaart (toepasselijke titel dus ook ).

Ook de rest van de nummers zijn prima. Inderdaad een beetje verouderd, maar het luistert lekker weg. De lengte van de nummers is dan ook geen enkel probleem.