Spacemen 3 - The Perfect Prescription (1987)

Label: Glass

1. Take Me to the Other Side (4:41)
  2. Walkin' with Jesus (5:10)
  3. Ode to Street Hassle (4:01)
  4. Ecstasy Symphony * (1:57)
  5. Transparent Radiation (7:51)
  6. Feels So Good (5:32)
  7. Things'll Never Be the Same (6:04)
  8. Come Down Easy (6:49)
  9. Call the Doctor (3:50)
  10. Soul 1 * (5:41)
  11. That's Just Fine * (6:49)
  12. Starship * (4:38)
  13. Ecstasy * (8:41)
Spacemen 3 is zoals de Python in de Efteling.
Vroeger een stuk hipper, maar nu redelijk gedateerd; het rammelt van alle kanten, en net op het moment dat je verwacht te verdwijnen in een versnellende trip; stokt het geheel.
Mankementen die eerst verholpen moeten worden, waardoor je langer moet wachten op de uiteindelijke explosie.
Je weet dat het wachten uiteindelijk beloond zal worden, dus voel je de spanning langzaamaan wel stijgen.
Spacemen 3 heeft hetzelfde als een band als Happy Mondays.
Een frontman die klinkt als een stonede hooligan, die vanwege de grote hoeveelheid pilletjes en drank amper op zijn benen kan staan.
Verwacht dan ook niet de meest zuivere zang, want dat hoort er gewoon niet bij.
Verder hoor ik veel Velvet Underground terug tijdens hun debuutalbum, zeker op het einde.