Tricky - False Idols (2013)

Pop / Hip-Hop
Label: !K7

1. Somebody's Sins (2:40)
  2. Nothing Matters (3:23)
  3. Valentine (3:16)
  4. Bonnie & Clyde (3:05)
  5. Parenthesis (2:57)
  6. Nothing's Changed (3:19)
  7. If Only I Knew (3:14)
  8. Is That Your Life (2:45)
  9. Tribal Drums (3:35)
  10. We Don't Die (3:11)
  11. Chinese Interlude (2:15)
  12. Does It (2:58)
  13. I'm Ready (2:36)
  14. Hey Love (3:09)
  15. Passion of the Christ (2:47)
Rudi1984
Damn, wat een heerlijk duistere koptelefoonsingle, dat 'Does It'! Krijgen we dan eindelijk weer een serieuze, donkere Tricky?

YouTube - Tricky - 'Does It' feat. Francesca Belmonte (Official Video)

Er is al een versie beschikbaar met een promo voice-over. Het klinkt allemaal best lekker moet ik zeggen.

Rudi1984
Staat nu op de 3voor12 Luisterpaal.

Rudi1984
Na de zeer hoge verwachtingen die Does It opriep, ben ik op het eerste gehoor toch wat teleurgesteld over het album als geheel. Dat lekker duistere is niet helemaal doorgevoerd en tegenover een paar erg gave nummers staan ook evenzoveel niemendalletjes.

Nog maar eens wat vaker luisteren. En het is natuurlijk sowieso weer een flinke stap voorwaarts voor Tricky na zijn vorige platen.

Het begint allemaal geweldig en langzaam krijg ik het gevoel dat ik een beetje de draad aan het kwijtraken ben. Misschien zijn 15 nummers net iets te veel maar verder vind ik dit eigenlijk best wel een lekker album.

avatar van battersea
Ik hoor toch echt weer een heleboel lekkere Massive Attack dingetjes. Jammer dattie weer van luisterpaal weg is ...?

Rudi1984
Hmm, op goed volume door de koptelefoon wordt 'ie nu toch wel lekker... Het is sowieso niet meer die slappe hap van de laatste platen.

Rudi1984
Groeiplaatje hoor! Opgeklommen van 3 naar 4 sterren op dit moment.

beaster1256
ja , bij mij ook , prachtige cd van tricky hier ook van 3 naar 4 !!!

avatar van Dudeness
Likt in stilte de duimen af. Mogelijks beginnen we straks met de vingers.

Njammie, Tricky.!! You're the man!

avatar van RogerV
Gewoon en aardig albumpje van Tricky. Bijzonder vind ik het echter niet.