The Beatles - Hey Jude (1970)

Label: Apple

1. Can't Buy Me Love (2:13)
  2. I Should Have Known Better (2:45)
  3. Paperback Writer (2:20)
  4. Rain (3:03)
  5. Lady Madonna (2:18)
  6. Revolution (3:26)
  7. Hey Jude (7:10)
  8. Old Brown Shoe (3:20)
  9. Don't Let Me Down (3:35)
  10. Ballad of John and Yoko (2:58)
avatar van Bosdavid
Enige maanden geleden is dit album, in het kader van de Amerikaanse releases, alsnog op cd uitgebracht. Weet iemand of deze opname afwijkt van een zelf samengestelde "Hey Jude" op basis van losse nummers van de verschillende albums?

Het is overigens een van de weinige compilaties die ik daadwerkelijk draai (op vinyl); het is een fijne verzameling van The Beatles' werk, met name door de aanwezigheid van Old Brown Shoe en Rain.

buizen
rudiger schreef:
Is dit wel te koop ?
Ik ben vanmiddag wel 15 platenzaken in geweest en nergens te vinden .

Jij woont in Londen ofzo?

avatar van nlkink
In 2008 had je veeeeeeeel meer CD zaken in Nederland....

buizen
Gut ja, nlkink. Zie dat nu pas: een bericht uit 2008, dat verklaart idd alles.
Thanx.

avatar van nlkink
Een inmiddels overleden vriend had deze LP in zijn collectie. Ondanks de wat wat aparte samenstelling vind ik dit een van de mooiere en memorabelere Amerikaanse albums van The Beatles, voornamelijk vanwege de singles uit de periode 1966-1969. En natuurlijk de al vaker aangehaalde hoes met de allerlaatste fotosessie, september 1969.

avatar van heartofsoul
Dit was destijds een van mijn eerste Beatles-elpees, misschien wel mijn allereerste. Uit een bak met tweedehands vinyl gevist, maar later weer van de hand gedaan, vanwege de tikken en krassen. Bovendien had ik inmiddels alle nummers op andere albums. Onlangs zag ik echter dit album als zeer goedkope cd, en ik kon me niet bedwingen (het gevoel van vroeger, als u begrijpt wat ik bedoel).
Zojuist opnieuw beluisterd, en de magie-van-vroeger is er (voor mij) nog steeds. Vooral Paperback Writer vind ik onbeschrijflijk goed. Alleen hadden de eerste twee nummers (Can't Buy Me Love en I Should Have Known Better), hoe goed ik die nummers ook vind er niet bij gehoeven.

avatar van 1956pim
is er iemand die weet waar deze foto genomen is? Ben benieuwd welk pand dit is met deze deur en trap.
Hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt.

1965pim schreef:

Is er iemand die weet waar deze foto genomen is?

Here ya go:
August 22, 1969: The Beatles’ Final Photo Shoot – Brain Pickings - brainpickings.org

Ik zie dat ik mezelf ook nog eens corrigeer. Hierboven (24 november 2015) beweer ik dat de laatste foto shoot in september was.

avatar van 1956pim
Thanks a lot nlkink, !

avatar van pmac
Samengesteld door Allan Klein die na het uiteengaan van de Beatles wat extra geld wilde binnenslepen. In eerste instantie uitgebracht onder de naam Beatles again. De Fransen hebben die titel nog een tijd aangehouden. De samenstelling lijkt onsamenhangend maar het zijn voornamelijk singles die niet op LP's verschenen in de U.S. onder het Capitol of Applelabel. In die zin was de keuze was begrijpelijk maar dan ook niet compleet.
De hoes is aantrekkelijk met twee foto's van hun allerlaatste fotosessie in augustus 69 bij het huis van Lennon (Tittenhurst). Een maand later zou Lennon bekend maken dat hij er mee stopt.
Qua muziek hoeven we niet te discussiëren. Die is geweldig.