KISS - Destroyer (1976)

Label: Casablanca

1. Detroit Rock City (5:18)
  2. King of the Night Time World (3:21)
  3. God of Thunder (4:17)
  4. Great Expectations (4:25)
  5. Flaming Youth (3:00)

6. Sweet Pain (3:21)

met Dick Wagner

7. Shout It Out Loud (2:51)
  8. Beth (2:50)

met Dick Wagner

9. Do You Love Me? (3:40)
  10. Outro (1:25)
avatar van Boermetkiespijn
Fijne plaat, met goede nummers! De cover spreekt ook aan, mooi geschilderd.

Favorieten zijn:

"Detroit Rock City", strak nummer. De intro doet een beetje aan als broekzakgesprek, leuk gevonden. In de rest van het nummer ben ik wel fan van de bassloopjes.

"God of Thunder" staat bekend als het lijflied van de band. Sterk nummer met alleen wat aparte samples.

"Great Expectations", hier hebben ze gebruik gemaakt van een stukje Beethoven, hou ik van! Fijn nummer.

"Shout it out Loud", dit nummer komt vaak terug bij Kiss als je kijkt naar optredens en andere platen. Toch verveelt het niet...

"Beth", vind ik een steengoed nummer, misschien ook omdat ik geen 'rocker' ben en deze ballad gewoon erg aanspreekt. De blazers komen uitstekend uit in dit nummer.

avatar van loneranger
Een goed geproduceerde plaat onder de productionele leiding van Bob Ezrin, voor mij persoonlijk net ietsjes beter dan hun debuut. Favoriete songs: 'Detroit rock city', 'Flaming youth' en 'Do you love me?' 'God of thunder' hoor ik liever live zoals op 'AliveII'