Kent - Hagnesta Hill [English Version] (2000)

Zweden
Rock / Pop
Label: BMG

1. The King Is Dead (4:17)
  2. Revolt III (3:11)
  3. Music Non Stop (4:34)
  4. Kevlar Soul (4:29)
  5. Stop Me June (Little Ego) (6:22)
  6. Heavenly Junkies (4:04)
  7. Stay with Me (3:59)
  8. Quiet Heart (5:25)
  9. Just Like Money (4:16)
  10. Rollercoaster (4:54)
  11. Protection (4:45)
  12. Cowboys (5:51)
  13. Whistle Song (7:47)
avatar van Fairy Feller
Pinsnider schreef:
Inderdaad even op inhaken: Waar ze op Isola nog wegkwamen met aap-noot-mies vertalingen van de geniale diepzinnige zweedse teksten slaan ze hier toch echt hopeloos de plank mis, met als tragische dieptepunten het "I need you now" en "catch me when I fall" in Rollercoaster... Brrrrrrr....
Mogen we de Zweedse versie niet als aparte plaat toevoegen..?? Want deze engelse versie komt er qua sterren een stuk bekaaider van af...

Interessant.....wil al een tijdje de Zweedse versie ook aanschaffen.
Alhoewel ik totaal geen Zweeds versta....vind de Zweedse albums ook gewoon geniaal.
Als ik die nog beter vind zal ik die 6 moeten geven
Heb dit album direkt gekocht toen ik Isola gehoord had en sindsdien al hun platen gekocht. Grote klasse !!

avatar van lauradance
Ik luister de Zweedse versie en het is hele mooie muziek. De eerste liedjes op het album zijn prachtig maar daarna kakt de cd een beetje in.

avatar van lauradance
In het engels is ineens wat magie weg van de mooie popsongs, blijf ajb gewoon in het zweeds zingen, ook al versta ik er niks van, het is prachtig!

avatar van Boris1
Stop me June (little ego)

avatar van wizard
Hagnesta Hill luisterde ik, in tegenstelling tot Isola, voor het eerst in de zweedstalige uitgave. Het is niet mijn lievelingsplaat van Kent, verre van dat zelfs. Ik vind het wat te lang en niet alle nummers spreken me aan. Nu ik de Engelstalige versie zo een paar keer heb beluisterd, kan in concluderen dat ik het toch maar bij de Zweedse versie houd. Of de Zweedse teksten net zo zwak zijn als de Engelse weet ik niet, maar in het Zweeds klinkt het in ieder geval goed.
Op deze uitgave van Hagnesta Hill zijn eigenlijk geen nummers die opknappen van Engelstalige teksten, terwijl bijvoorbeeld Music Non Stop, Kevlarsjäl (“she put a hole through my kevlar soul”) en Whistle Song stukken zwakker overkomen. En ook in het Engels is de plaat te lang.

3.0*

avatar van SirNoodle
Een chronologische review van Kent albums, met nieuwe indrukken & favorieten...
En album 4 dus, Hagnesta Hill, engelse versie. Een soort afscheid toch wel, zo crhonologisch bekeken. Afscheid van de internationale droom, afscheid van het meer gitaargerichte geweld. Wat negatief zou kunnen zijn, maar voor Kent alleen maar nog wat stappen vooruit werden.

De dualiteit van de internationale droom zit hier wel echt in, in de 2 english only songs, met enerzijds het schitterende Quiet heart en anderzijds de vuller just like money (1 van de enige keren dat ik Kent in herhaling vind vallen, een soort makkelijk 'we hebben nog een exclusief engels nummer nodig' moment). 2-3 nummers schrappen had dit album wonderen gedaan, maar welke

En ja, het album is wat te lang doordat het soms wat eenvormig klinkt, en wat teveel een dominante gitaarklank heeft. Maar

avatar van Jumpjet
SirNoodle schreef:

Maar wat?

avatar van SirNoodle
Maar welke nummers schrap je dan... de NSA steelt mijn woorden