Soilwork - A Predator's Portrait (2001)

Zweden
Label: Nuclear Blast

1. Bastard Chain (4:03)
  2. Like the Average Stalker (4:30)
  3. Needlefeast (4:07)
  4. Neurotica Rampage (4:45)
  5. The Analyst (4:42)
  6. Grand Failure Anthem (5:21)
  7. Structure Divine (4:06)
  8. Shadowchild (4:39)
  9. Final Fatal Force (5:00)
  10. A Predator's Portrait (4:33)
  11. Asylum Dance (4:16)
Atheist
waarom krijgt dit album zo'n lage beoordeling, het is gewoon hun beste Soilwork album ze ooit gemaakt hebben, een beter album zullen ze ook nooit meer maken denk ik, vooral het Dream Theater achtige sfeertje is goed.

Bastiaan Prasath
Dit is inderdaad het beste Soilworkalbum. Het album heeft, naar verluidt, nooit een eerlijke kans gekregen dankzij mislukte promotie/afgelaste tournees, waarna de band een half jaar na deze release alweer de studio indook voor Natural Born Chaos.

Dat laatste nummer is overigens een bonustrack (in ieder geval op mijn Koreaanse import versie).

Klasse album dit, maakte toen veel indruk op mij. Alleen het titelnummer is nogal zeikerig.