Simon & Garfunkel - Live from New York City, 1967 (2002)

Pop / Folk
Label: Sony

1. He Was My Brother (3:21)
  2. Leaves That Are Green (2:57)
  3. Sparrow (3:06)
  4. Homeward Bound (2:40)
  5. You Don't Know Where Your Interest Lies (2:07)
  6. A Most Peculiar Man (3:00)
  7. The 59th Street Bridge Song (Feelin' Groovy) (1:50)
  8. The Dangling Conversation (3:01)
  9. Richard Cory (3:24)
  10. A Hazy Shade of Winter (2:37)
  11. Benedicts (2:55)
  12. Blessed (3:46)
  13. A Poem on the Underground Wall (4:45)
  14. Anji (2:28)
  15. I Am a Rock (2:58)
  16. The Sound of Silence (3:25)
  17. For Emily, Whenever I May Find Her (2:40)
  18. A Church Is Burning (3:43)
  19. Wednesday Morning, 3 A.M. (3:36)
Misschien een beetje ondergesneeuwd in alle re-releases en bovendien tamelijk laat op de markt verschenen, maar dit is toch een sfeervolle plaat!

Pieter Paal
Geheel akoestisch, dus zonder al die poe-ha orchestratie.

avatar van Metalhead99
Ook hier is weer te horen dat Simon & Garfunkel geweldige vakmannen zijn. Het hoogtepunt is toch wel de geweldige versie van For Emily, Whenever I May Find Her (sowieso mijn S&G favoriet).

avatar van dreambrotherjb
Mooi klein intiem concertje. Simpel arrangement met enkel gitaar, doet de magie van de samenklank tussen de stemmen van beide heren nog extra tot zijn recht komen.

Toch "maar" een 3,5 omdat het net door die bescheiden begeleiding misschien op de duur wel wat aandoet als 'veel van hetzelfde'.

avatar van dreambrotherjb
Nee wacht, dat laatste neem ik terug:)

Stijn_Slayer
Weer zo'n mooie folkplaat die je meeneemt naar een koffiehuis in het New York van de jaren 60. Eén nummer van een album als deze of Tim Hardin - Tim Hardin 3 (1968) is veel beeldender dan de volledige anderhalf uur Inside Llewyn Davis. De opnamekwaliteit is dik in orde, maar deze haalt het niet bij Live 1969. Op dat live album is de samenzang op momenten echt magisch en natuurlijk hadden ze een iets vollere koffer aan nummers bij zich.