Babyshambles - Down in Albion (2005)

Label: Rough Trade

1. La Belle et La Bete (5:09)
  2. Fuck Forever (4:41)
  3. A´rebours (3:27)
  4. The 32nd of December (3:12)
  5. Pipedown (2:39)
  6. Sticks and Stones (4:55)
  7. Killamangiro (3:17)
  8. 8 Dead Boys (4:20)
  9. In Love with a Feeling (2:55)
  10. Pentonville (3:53)
  11. What Katy Did Next (3:12)
  12. Albion (5:29)
  13. Back from the Dead (2:56)
  14. Loyalty Song (3:36)
  15. Up the Morning (5:47)
  16. Merry Go Round (5:23)
Mojo Pin schreef:
Gisteren een prachtige documentaire over Pete Doherty gezien op de BBC!

Sjit was dat gister

ai ai, volgens een kennis @ primary talent zijn alle komende europese data van Babyshambles alweer tot nader order gecancelled...dus ook die in Nederland !

En idd, de drie concerten in Spanje komende week gaan niet door...

Anna.R schreef:
Kate Moss, die wil dat hij;

1 Breekt met zijn oude vrienden + band
2 Niet meer met groupies flirt
3 Gezond gaat eten
4 Twee uur per dag besteed aan het schijven van gedichten en muziek
5 En natuurlijk van de drugs afblijft

Dat verlangde Angela (Angie) Bowie ook van haar mannetje destijds, op punt 1 (en een beetje 2) na dan.

Best een goed album. Hoogtepunt is natuurlijk Albion, prachtige tekst en erg rustig nummer, maar toch rockt het.
Mede door het afgrijselijke Pentonville een 3*

0,5
Wat een overroepen bagger Just say no, kids

avatar van Jonasds
Voor mij werkt het...
Album had wel wat korter mogen zijn maar nummers al Fuck for ever, 8 dead boys, Down in albion,... zijn gewoon geweldig
Het mag allemaal wel wat rommelig klinken maar dat is het charme van deze band. Junkie of niet, wat maakt dat nou uit !?

avatar van Justt
Heerlijk geluid. Het ene moment erg rauw en daartegenover een aantal fijne luisterliedjes met Pete's zachte stem.
Super, *4,5

avatar van jannesvd
ik vind het eigenlijk een schande dat shotters nation gemiddeld al een hogere notering heeft dan DIA.

(verwijderd)
Een beter album dan Shotters Nation. De dieptepunten zijn tenenkrommend (Pentonville, WTF?), maar daartegenover staan fantastische songs als Albion, Fuck Forever, Killamangiro en Loyalty Song. Een van mijn favoriete albums van 2005.

Zo slecht is ie ook weer niet? Fuck forever is een echte 4,5 song voor mij maar de rest mag er soms ook wel wezen alleen duurt hij wel veel te lang.

Ga toch m'n stem verhogen tot 3,5. Het is niet de allerbeste muziek die ik ooit gehoord heb, maar ik blijf er elke keer weer naar luisteren. Een halve punt erbij voor Pete!

Fuck forever is echt een heerlijk catchy nummer
de rest van het album moet ik nog beluisteren

avatar van dj maus
1,0
Back from the dead is een schitterend lo-fi nummertje.

De rest is absolute bagger.

avatar van Irish
Je moet er van houden en ik hou en erg veel van.
Al die references naar drugs, het rommelige, Pete als ongleid projectiel.. Sommigen prikken daar niet doorheen, echt jammer.
Het album is inderdaad wat te lang maar ach, het is zeker de 4 sterren waard.
Afgelopen februari waren ze geniaal in Paradiso trouwens.

Rommelig album, maar dat heeft ook zn charmes , hoewel ik er moeite mee heb dit in een keer uit te luisteren

avatar van StuF
ik krijg steeds meer waardering voor Babyshambles. halfje erbij alvast voor ongereptheid en passie.

avatar van TaraB
Ach ik prik er wel doorheen

avatar van lowieke
pfffffffffffffffffff wat is fuck forever een overschat nummer :S

lowieke schreef:
pfffffffffffffffffff wat is fuck forever een overschat nummer :S

de albumversie is inderdaad niet bijster goed,
maar je moet eens de live versie horen die op 'Oh! what a lovely tour' staat, je zal verschieten, heerlijke song, heerlijke band!

avatar van Lexicon Devil
Duidelijk een betere plaat dan Shotter's Nation.

Meer tempo, aanstekelijke melodie'tjes en uitdagende teksten.

avatar van Ducoz
Toch wel een goede plaat, kocht hem ergens in 2009.
Luisterde hem vandaag weer eens tijdens het reizen, vind alleen dat de laatste 2 nummers een beetje inkakkers zijn, samen met Pentonville.
Pentonville is gewoon geen Babyshambles nummer, is wel leuk en aardig maar duurt voor de gein iets te lang, tekst is wel aardig.

Ik ga van vier sterren naar een 4,5.

Ben nu bezig aan Shotters Nation(again..) die is echt stukken minder, de nieuwe line-up van de Shambles doet het geen echte eer aan, maar kan ook aan de gladde productie liggen

avatar van pdonidvie
Er wordt gefluisterd dat the Libertines het nummer Abion (wat origineel voor hun derde album was geschreven) gaan heropnemen voor hun reuniealbum. Het is natuurlijk maar een gerucht, maar toch.