Elizabethtown (2005)

Label: RCA

1. Nancy Wilson - 60b (Elizabethtown Theme) (1:26)
  2. Tom Petty & The Heartbreakers - It'll All Work Out (3:45)
  3. Elton John - My Father's Gun (6:21)
  4. Helen Stellar - Io (This Time Around) (5:13)
  5. Ryan Adams - Come Pick Me Up (5:14)
  6. My Morning Jacket - Where to Begin (3:59)
  7. Patty Griffin - Long Ride Home (3:32)
  8. Jeff Finlin - Sugar Blue (3:44)
  9. Wheat - Don't I Hold You (3:39)
  10. Lindsey Buckingham - Shut Us Down (5:12)
  11. The Hombres - Let It Out (Let It All Hang Out) (2:07)
  12. Eastmountainsouth - Hard Times (3:46)
  13. The Hollies - Jesus Was a Crossmaker (3:47)
  14. Tom Petty - Square One (3:23)
  15. I Nine - Same in Any Language (3:42)
Zoals je van Crowe mag verwachten een heerlijke collectie classics, met enkele leuk klinkende nieuwe, die perfect aansluiten op de film.

Van alle songs steekt Elton John's My Fathers Gun er toch wel duidelijk bovenuit, dat was toch wel het nummer dat na het zien van de film de rest van de dag in mijn hoofd bleef hangen.

Wow! Tof dat My Morning Jacket er op staat.
Een film waar ik ondanks de gemengde kritieken erg naar uit kijk.

Zeker doen, zo slecht is hij echt niet!
(zag 'm al in een persvoorstelling)

In de film is trouwens, naast het op deze CD aanwezige Where To Begin, ook Same In Any Language (speciaal voor de film geschreven) door My Morning Jacket te horen en wordt een fictieve band gespeelt door bandleden van MMJ.

avatar van VanDeGriend
De soundtrack is een stuk beter dan de film. Jammer dat niet beide songs van MMJ op de soundtrack staan.

avatar van Maiky
Heerlijke film, heerlijke soundtrack. Ik hoorde hier en daar dat Crowe nogal wat kritiek kreeg over de hoeveelheid popsongs die door de film heen geweven zitten, maar wat is dat een onbegrijpelijk stukje kritiek van filmrecensenten. Ik kreeg een enorm goed gevoel door de film, en hetzelfde geldt voor deze soundtrack. Perfect om op te zetten in de auto, net zoals in de film.

Het nummer dat me het meest opviel in de film was Io (This Time Around) van Hellan Stellar. Wat een geweldig nummer, dat was voor mij de definitieve aanzet om de soundtrack te kopen. My Father's Gun van Elton John steekt er ook positief bovenuit. Een geweldig goed nummer! Alleen Shut Us Down van Lindsey Buckingham komt er voor mij persoonlijk wat bekaaid van af. Ik kan echt helemaal niks met dat nummer.

djeffibrelich
het dromerige this time around van helen stellar en dont i hold you van wheat zijn voor mij de mooiste op deze soundtrack van cameron crowe.

prachtige film ook, net als almost famous, die ook een goede soundtrack had.

avatar van Killeraapje
Voor mij is Tom Petty & the Heartbreakers - It'll All Work Out verreweg het beste nummer.

avatar van Simon Smith
Wat zijn de soundtracks van de films van Crowe toch fijn! Erg mooi bij elkaar gezocht. Deze wordt met elke luisterbeurt mooier. Halfje erbij.