Tangarine - Seek & Sigh (2013)

Folk
Label: Excelsior

1. Out of Sight (2:30)
  2. Younger Than I'm Now (2:39)
  3. Waters on the Rise (2:39)
  4. Seek & Sigh (3:21)
  5. Reasons (3:00)
  6. The Past in Us (3:33)
  7. Walking on a Dead End Street (4:53)
  8. The Wasted Times (2:30)
  9. Motion of Light (1:46)
  10. Sure of the Things (4:38)
  11. Walls Around My Soul (2:34)
  12. What You've Been Before (3:56)
avatar van erwinz
Bekend van twee keer een minuut in DWDD, maar dit duo maakt pas echt indruk wanneer deze heerlijke lenteplaat voor de zoveelste keer voorbij komt.

Excelsior zat niet meer zo in de lenteplaatjes, maar dit is er weer een.

Lees mijn volledige recensie op:
De krenten uit de pop: Tangarine - Seek & Sigh - dekrentenuitdepop.blogspot.nl

Erwin

Ik vind deze plaat echt heel goed. Stuk voor stuk verzorgde, mooi gezongen liedjes met fijne melodieën. Er gebeurt niets wereldschokkends, maar dat maakt mij niet zoveel uit nu deze tweeling zich zo overtuigend in een sterke folktraditie (Dylan, Simon & Garfunkel) plaatst. Bovendien is het niet alleen gevoelig getokkel wat de klok slaat: een nummer als The Past In Us werkt toe naar een licht psychedelisch, rockend outro.

avatar van RoyDeSmet
Mijn excuses aan de heren Brinks. Het heeft me toch een maand of negen geduurd voor ik dit album ben gaan waarderen voor wat het is!

'Walking on a Dead End Street' vind ik nog steeds niets, maar op Wintersongs had 'Dreamland' diezelfde status voor mij. Voor nu 3,5* en uitzicht op 4*, én een plek in mijn Toplijst 2013!

avatar van nlkink
Op dit album zetten de broers de opgaande lijn in hun werk moeiteloos voort. Dit album is hun meest complete tot nu toe. Het combineert de eenvoudige arrangementen van 'Between The Lines' en 'Fields Of Poetry' met het wat voller gearrangeede werk van 'Wintersongs'.
De CD klinkt fris en opgeruimd. Waar 'Wintersongs' geschikt is voor de donkere dagen voor kerst is 'Seek & Sigh' voor mij geschikt voor lente en zomer.

avatar van jdeg
Deze Broers live in Doornroosje te Nijmegen gezien. Fijne avond gehad met hun muziek. Daarna ben ik ze uit het oog verloren maar binnenkort zie ik ze in Apeldoorn. Ben erg benieuwd..

Dit album vond ik erg mooi en deed me ergens denken aan Simon and Garfunkel..