Roy Orbison - King of Hearts (1992)

Label: Virgin

1. You're the One (3:01)
  2. Heartbreak Radio (2:58)
  3. We'll Take the Night (4:56)
  4. Crying (3:48)

met k.d. lang

5. After the Love Has Gone (4:40)
  6. Love in Time (5:32)
  7. I Drove All Night (3:46)
  8. Wild Hearts Run Out of Time (3:33)
  9. Coming Home (4:02)
  10. Careless Heart [Original Demo] (5:14)
  11. Life Fades Away * (3:40)
EVANSHEWSON
Een allegaartje met leftovers na het plotse overlijden van de man met de mooiste, gevoeligste stem van allen.

Minder indrukwekkend dan zijn eigenlijke comeback Mystery Girl, maar zeker nog erg de moeite.

Geef deze plaat een kans, ze verdient het absoluut.

Van mij krijgt ze alvast 3.5 sterren wat fair is, me dunkt.
***1/2

Stijn_Slayer
Ik ben het hier eens met Father McKenzie's alter ego.

Ik heb hier wel een beetje het gevoel van een Mystery Girl part II, maar het is toch een prima schijfje.

avatar van Wallie1985
Careless Heart alleen al is de aanschaf van deze plaat meer dan waard!

jeb777
Careless Heart is zeker zo prachtig, de aanschaf waard... Zelf vond ik Roy's versie van I Drove All Night altijd een leuk nummer. Ook Crying samen met k.d.lang is ontzettend mooi geworden!
De rest is inderdaad allemaal net iets minder dan wat er op Mystery Girl staat. Maar die stem blijft, dat blijft een klasse apart!

avatar van Deranged
Vrij intense liederen ook hier te vinden.

avatar van Deranged
Mijn persoonlijke voorkeur gaat toch uit naar deze postume Royke als beste plaat van hem.

De uitvoering van Crying met k.d. lang wat mij betreft de definitieve versie, de melancholie van de achterliggende thematiek treffender gevangen in hoorbare vorm.

Origineel toch net iets te Elvis misschien en zou ik meer omschrijven als louche swagger song dan de heartfelt lament die het had kunnen zijn en gelukkig uiteindelijk toch nog is geworden.

Alleen al dat tilt deze uitgave naar een hoger plan.

Roy Orbison, de ware koning van het levenslied en de warmste stem van inzinkende kilte en solitaire rauwkost als twee separate entiteiten die ook deze decembermaand weer de handen ineen slaan om aan je deur te komen krabbelen.

Als ik voor vandaag de dag iemand zou moeten aanstippen die er in het meest waarschijnlijke geval met deze titel vandoor gaat.

Dan toch Richard Hawley.

Gelukkig hebben we die ook nog.

avatar van Deranged
Vind het gewoon heel erg tof om juist met de koppige zonnebril op je kop met kritiek van gasten met tatoeages in hun gezicht en van die grote schijven in hun oren die zeggen van maar ik wil je ogen zien waarop jij zegt ik zou graag zien dat jij je tepels bedekt in je stijl te volharden en dan juist dit soort onderwerpen aan te snijden.

avatar van spinout
Een heel erg lange zin, die ik maar niet weet te begrijpen. Deranged, kun je je nader verklaren aub?

avatar van Deranged
Zonnebril. Zon schijnt niet. Levenslied. Tof.

avatar van spinout
Oké, juist ja. Leve Orbison!

Zeg dat wel.