Motorpsycho - Trust Us (1998)

Noorwegen
Label: Stickman

1. Psychonaut (6:58)
  2. Ozone (4:33)
  3. The Ocean in Her Eye (9:15)
  4. Vortex Surfer (8:59)
  5. Siddhardtino (1:37)
  6. 577 (7:48)
  7. Evernine (5:07)
  8. Mantrick Muffin Stomp (3:50)
  9. Radiance Frequency (10:21)
  10. Taifun (7:09)
  11. Superstooge (6:48)
  12. Coventry Boy (2:32)
  13. Hey, Jane (5:14)
  14. Dolphyn (1:25)
avatar van Zachary Glass
"Vortex Surfer" & "The ocean in her eye" are here to stay forever!!!!!!!!!!

Idd: Vortex Surfer is echt een van de mooiste nummers ooit gemaakt! Ik heb deze CD speciaal voor dat nummer gekocht... Elke keer als ik dat nummer hoor ben ik weer sprakeloos...

Ik kan Vortex Surfer nauwelijks aan, daarom skip ik hem meestal... Ook heel mooi vind ik Taifun!

"Vortex Surfer" is de meest onterecht onbekende song die ik ken, een absoluut adembenemende, meesterlijke song.

****' 4,5 op 5 ****'

Over vortex surfer gesproken, er is in noorwegen een radiostation dat een x 24 uur lang alleen maar dat nummer heeft gedraaid!
het schijnt dat zij ook nogal onder de indruk zijn...

Ja, Vortex Surfer was daar ooit de Nr. 1 in een lijstje van beste songs door Scandinavische groepen ooit. Nummer 2 was The Final Countdown door Europe.

avatar van Jazper
577 vind ik hier het beste nummer. Maar echt matig wordt het trouwens nooit.

avatar van jurado
Dit is het beste wat Motorpsycho heeft gemaakt beter dan dit zal het nooit meer worden en dat hoeft ook helemaal niet.

avatar van Fianosther
Ik heb deze CD laatst aangeschaft en ik moet zeggen dat ik 'em steeds beter begin te vinden. Hij ontstijgt bijna z'n 4* rating, nog heel even en dan gaat er een halfje bij.

Evernine, om je bij af te rukken!!

avatar van Red Sail
Voor mij is dan weer "Hey, Jane" het mooiste nummer. Het intro kan ik zo 24 uur achter elkaar horen

avatar van The Scientist
Deze steeds meer opstaan, wat een lekkere afwisseling tussen subtiliteit en flinke power. Vortex Surfer op flink volume is van een zeldzaam hoog niveau

avatar van The Scientist
Op mijn versie van de cd heet het 9e nummer niet Radiance Frequency, maar Radiator Freak?

/edit.. op de binnenkant van de verpakking alleen, op de achterkant heet hij wel Radiance Frequency

avatar van jurado
das op de lp ook zo......rare nören

avatar van Dudeness
Ja hoor! Heel sterk album (desondanks pas twee aandachtige luisterbeurten achter de rug...)

Voor mij zijn de uitschieters voorlopig Vortex Surfer, 577, Radiance Frequency en Superstooge ...maar ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat dit in de toekomst nog fel zal varieren omdat alles wat hier op staat eigenlijk meesterlijk klinkt.

Dit wordt ongetwijfeld een groeier EN een blijver....

Stem: 4 met een optie op 4.5...

PS: en tjonge jonge, hoe ingenieus weten deze heerschappen om te gaan met blaasinstrumenten

avatar van The Scientist
Op Siddhardtino speelt Trygve Seim zelfs Rendiergewei.. ben benieuwd hoe eigenlijk

avatar van Nakur
Dit gaat minimaal een 4* worden. De beste MP die ik tot nu toe heb gehoord

avatar van Nakur
En het is 4* geworden. En dat is een hele mooie score. Rocken, swingen en hypnotiseren!

avatar van otherfool
Goh, hier nog niet eens op gestemd... Fraaie dubbelaar van Motorpsycho met een paar onvervalste klassiekers (Hey Jane, The Ocean in her Eye en het onvermijdelijke Vortex Surfer). Hoogtepunt voor mij is echter Radiance Freq. met de lange aanloop richting 'Found your frequency!' Ja, een mooie plaat.

4*.

khonnor
motorpsycho is de enige band die ik ken die vijf echt geniale platen achter elkaar heeft uitgebracht

eerst de dribbel met demon box, vervolgens de geniale voorzet van timothy's monster, het doorkoppen van blissard, het op de paal trappen van angels and demons at play en het in de rebound binnenkoppen van deze trust us...

avatar van itchy
khonnor schreef:

Second that!

reactie op Kareltje:
de reden dat dat radiostation "Vortex Surfer" 24 uur lang draaide,
is volgens mij omdat het Noorse radiopubliek dit nummer uitkoos tot nummer van het millennium 1000-2000. Het werd vervolgens tijdens de jaarwisseling 24 uur gedraaid.
Overigens, ik neem aan dat eenieder van jullie de band al live heeft gezien ? Anders wordt dat hoog tijd, unieke (en lange) concerten vaak. Toen ze 10 jaar bestonden speelde ze 4 uur in de Effenaar.
Hoezo Springsteen ?

Misterfool
dit is geen album dit is een ervaring. een erg bijzonder album dat enorm weet te interesseren door de geweldige spanningsopbouw in bepaalde nummers. Ik had nog nooit van motorpsycho gehoord maar dit smaakt naar meer . qua sfeer doet het me een beetje denken aan godspeed you black emperor(manier van opbouw in bijvoorbeeld taifun) ,sonic youth(gitaargeluid) en smashing pumpkins(stem)

avatar van ðe waan
Welkom op deze mooie ontdekkingsreis.

avatar van Hendrix4live
Wat een album! Het geluid is fantastisch en de composities zijn zeer origineel. Hij staat van af nu met Neil Young en dEUS bovenaan het lijstje van de artiesten die ik nog moet gaan zien.
Ik kan er niet onderuit komen dat ik de albums die ik heb beluisterd van Motorpsycho niet minder waard vind dan een 4*.

En bij Vortex Surfer, rond 4.43 min. Werkelijk een muur van geluid!

avatar van Hendrix4live
Ik vind Taifun op dit moment een van de mooiste nummers van de groep. Iemand mee eens?

Misterfool
zeker, prachtig nummer met die geweldige instrumentale ontknoping

avatar van ðe waan
Eens.

Aan climaxen geen gebrek op dit album en Taifun is daar een zeer geslaagd voorbeeld van.

avatar van woutorrmusic
Heerlijk, die onvaste stem, de metalsfeer terwijl het gewoon een rockalbum is, de epische drums en natuurlijk Vortex Surfer...

avatar van Lost
heb nog eens teruggegrepen naar deze goeie ouwe van Motorpsycho... Volgens mij toch wel hun sterkste...

Ik kan maar geen houvast krijgen op hun twee laatste platen die ik waarschijnlijk als enige echt niet te pruimen vind. Dan zet ik maar eens deze plaat op en besef terug dat onze motorpsychoërs toch straffe mannen zijn...