Hiss Golden Messenger - Haw (2013)

Folk / Country
Label: Paradise of Bachelors

1. Red Rose Nantahala (4:05)
  2. Sufferer (Love My Conqueror) (4:49)
  3. I’ve Got a Name for the Newborn Child (3:14)
  4. Hat of Rain (2:17)
  5. Devotion (5:20)
  6. The Serpent Is Kind (Compared to Man) (3:39)
  7. Sweet as John Hurt (4:51)
  8. Cheerwine Easter (6:06)
  9. Hark Maker (Glory Rag) (1:56)
  10. Busted Note (3:14)
  11. What Shall Be (Shall Be Enough) (2:22)
avatar van Ducoz
Mooi hoesje, doet me in de verte denken aan Muchacho van Phosphorescent.. al zijn de raakvlakken gering (Goud, groen... )

Mooi hoesje EN mooi plaatje

avatar van Lura
Deze cd krijgt terecht een zeer lovende recensie in de nieuwe Heaven. Voor mij een van de allerbeste releases van het jaar tot nu toe en eindejaarslijst.

avatar van heartofsoul
Wat ik er van gehoord heb klinkt heel erg mooi, goede liedjes, mooi transparant geluid.
Het is me echter nog niet gelukt de cd in handen te krijgen (ik ben nog zo ouderwets dat ik graag een vinyl- of cdalbum beluister). Volgens de plaatselijke platenhandelaar lukt de bestelling niet zo best. Ik wacht af en stel daarom een oordeel nog even uit..

avatar van Lura
Helaas op dit moment alleen nog maar via import verkrijgbaar. Maar ook gewoon te bestellen via Bol.com, levertijd 2 à 3 weken. Zelf speel ik alles digitaal af, heb zelfs geen cd-speler meer.

avatar van heartofsoul
Dus je luistert naar Spotify e.d. en naar mp3-tjes. Maar dat klinkt toch wel minder (vind ik dan, al heb ik niet zulke jonge oren meer), of ben ik ouderwets (vast wel)?

avatar van Lura
Nooit van flac en wma-lossless gehoord, Heartofsoul?! Bovendien beschik ik over een mooie installatie, Beosound 5. Werkt prima en gemakkelijk. Beschik ook nog over meer dan 10.000 radiostations. Mijn oren zijn trouwens ook niet zo jong meer.

avatar van heartofsoul
Een beetje off-topic, maar nee, nooit van gehoord. Wel heb ik onmiddellijk gegoogeld, maar die informatie moet ik echt bestuderen, want ik ben al blij dat ik op mijn pc een beetje de weg weet (heeft me de nodige moeite gekost).Maar bedankt voor het antwoord.

Dit is een toffe plaat!

avatar van heartofsoul
Waardige opvolger van Poor Moon. De liedjes, die net een stuk beter zijn dan die op de voorganger, zijn sfeervol en worden prachtig gezongen - ik ben blijkbaar geheel gewend geraakt aan de stem van Michael Taylor. Het geluid van dit album is werkelijk prachtig en uitgebalanceerd.
De rijke instrumentatie komt goed tot zijn recht.

Tot op heden zijn er slechts 9 stemmen uitgebracht voor één van de muzikale hoogtepunten van 2013.

avatar van Lura
Inderdaad zeer jammer, Heartofsoul.

avatar van Ducoz
In januari spelen ze trouwens in Amsterdam, de locatie moet nog bekend wirsen gemaakt maar wil verklappen dat het wat met rood te maken heeft.

Goed zo, Ducoz!

avatar van Lura
Hopelijk op meer plaatsen. Weet jij dat toevallig al, Ducoz? In ieder geval op 2 februari in Ekko, Utrecht.

avatar van Ducoz
Roode bioscoop op 30 jan. Samen met Alasdair Roberts, 16 € inc.
Mooie combi!

31 jan. In deventer.
1 feb. Middelburg
2 feb. Ekko, Utrecht

Bedankt voor de info!

avatar van Renoir
Inderdaad een heel fraai album! Vandaag voor een spotprijsje (2 voor € 15) aangeschaft bij Concerto.
Tot 30 januari in de Roode Bioscoop? Er zijn nog kaarten, mensen!

avatar van Ducoz
Jullie hier al naar M.C. Taylor's vorige band geluisterd?
Anders heb ik alles voor niets gecorrigeerd(genre was rock, land was Duitsland...) en toegevoegd..

Mooi, maar erg anders dan Hiss Golden Messenger. Veel meer alternatieve country en rustiger. Wel erg mooi!
The Court and Spark

avatar van Renoir
Dank voor de tip Ducoz. Net Witch Season gestreamd. Fraai, mede door dat onmiskenbare stemgeluid van M.C. Taylor.

avatar van philtuper
Sufferer (Love My Conqueror). Kippenvel.

avatar van spinout
Pas geleden William Elliott Whitmore's "Field Songs" beluisterd en ook die plaat bevatte tussen de nummers door geluiden uit weide of veld. Een rage wellicht? Beide platen weten me niet te overtuigen. Het authentieke klinkt gemaakt in mijn oren.