35007 - Phase V (2005)

2. 23 32 (6:00)
  3. 06 18 (4:13)
  4. 44 05 (11:55)
  5. 22 25 & 61 74 (8:31)
Na het prachtige 'Liquid' viel dit album mij enigzins tegen. Er zit minder atmosfeer in en er wordt naar mijn smaak veel gesoleerd. Ik heb gehoord dat dit de zwanenzang van 35007 is. Dat is dan wel weer jammer.

avatar van cornucopia
Wederom een lekkere plaat van een van de betere rockbands van Nederland van de afgelopen jaren. 'Phase V' is minder spacey dan 'Liquid' en minder beukend dan 'Sea of Tranquility'. Als geheel vind ik de plaat wel ok...

avatar van robbizzel
heerlijke spacerock van de hoogste plank, met toch wel als uitschieter het geweldige 44 05.

avatar van Helicon
Hele hele fijne spacey plaat zeg! Heerlijke grooves De nummers 20.09 en 22.25 & 64.74 zijn voor mij de prijsnummers. Vooral als bij die laatste dat hammondorgeltje invalt OH YEAH!

avatar van freakey
Minder dan liquid idd, maar nog steeds een hele mooie cd

avatar van Tha)Sven
Ik vind deze toch net wat beter dan Liquid.

avatar van freakey
Vind je?

Ken je Monkey3 - 39 Laps (2006)?, zo niet, moet je die eens checken. Is de 2e cd, op de eerste staat een nummer dat 35007 heet, maar deze is nog wat sterker....

avatar van jeltel
Het gaat verder waar Liquid is gebleven. Tenminste het begin. Het komt rustig op met geruis en gekraak (of is dat kraken van het vinyl).

Ja de plaat is minder dan Liquid, maar wat wil je ook. Wel is het ook een geweldige plaat. Wederom de strakke drum, vette baslijnen aangevuld met veel meer drukke gitaarlijntjes. Tos Nieuwenhuizen van Beaver zorgt daarvoor. Wat mij betreft is dat de reden dat het album minder is dan Liquid. Het is minder sferisch.

Toch luister ik vaak het hele instrumentale repertoire van 35007 achter elkaar. En daar heb ik nooit spijt van.