Guns N' Roses - Live Like a Suicide (1986)

Alternatieve titel: Live?!*@ Like a Suicide

Label: UZI Suicide

1. Reckless Life (3:20)
  2. Nice Boys (3:04)
  3. Move to the City (3:43)
  4. Mama Kin (3:57)
is dit niet het live deel wat ook op de LIES cd staat

Klopt helemaal! Dit was een EP, een soort mini LP.

avatar van Eddie
Zoals ik ook al bij Leis schreef, hoop ik dat ze ooit nog eens het hele concert (waar deze nummers van komen) op cd of lp uit zullen brengen. geweldig 4*

avatar van eddy_lives
zeker de moeite waard! wat een goede oude tijd toch!

flebbie
Eddie schreef:

wordt lastig.. aangezien dit studio opnamen zijn waar later het geluid van publiek aan toegevoegd is..

avatar van Leonard91
Wel leuk, maar jammer dat het niet live is. Daarom maar een 2,5*.

@ flebbie: Dat is onzin.

Eddie schreef:

Ik heb nog ergens een tape liggen die aardig in de buurt komt van deze live plaat. Ik hoorde voor het eerst over Guns "N Roses in 1985.

flebbie
@ flebbie: Dat is onzin.

Kun je ook onderbouwen waarom dat volgens jou onzin is?

Ik kan je aanraden "Over The Top: The True Story of Guns N' Roses" van Mark Putterford eens te lezen. Erg informatief boek.

Empyrium
Klopt maar de info is niet helemaal correct. Mark Putterford heeft wel vaker boeken geschreven waar zijn waarheid als de waarheid wordt neergezet, overigens een prima journalist die helaas te vroeg is overleden. Ik prefereer de boeken van Mick Wall boven die van Putterford, beide in de jaren'80 werkend voor Kerrang! magazine.

Ik volgde Guns N Roses een tijdje op de voet, sinds januari '86. In de december uitgave van Circus Magazine stond namelijk een interview met KISS zanger Paul Stanley die studio in zou gaan met een onbekend bandje, Guns 'N Roses.

Bovendien had G 'n R niet de financiële middelen in die tijd. Ze hadden niet eens een platencontract... Axl's verhaal in het boek van Putterford klinkt stoer maar niet de waarheid. De waarheid is dat ze een clubtoer deden en een eigenbeheer E.P. uitbrachten hiervan. Deze werd destijds direct opgepikt zoals oa Tommy Vance's Friday Rock Show die iedere vrijdag Nice Boys draaide.

avatar van Film Pegasus
Ik heb deze nog liggen thuis op EP. Met slechts 4 nummers lijkt het wel een verzameling van mindere nummers, maar voor een debuut is dit een mini album met ballen moet ik zeggen. Vooral Mama Kin blijft een sterk nummer dat ook tot de betere hoort op Lies, waar dit album aan toegevoegd is.

Stijn_Slayer
Prima EP'tje. Lekker energiek met een heerlijke gitaarsound. Ik vind deze nummers eigenlijk niet slechter dan hun hits.

Bastiaan Prasath
Je zou je toch afvragen waarom ze Move To The City niet op hun debuutplaat hebben gezet. Lekkere EP! Helaas heel zeldzaam. Destijds zijn er tienduizend exemplaren van gedrukt, meende ik.

avatar van Rogyros
Bastiaan Prasath schreef:

Ach, GNR Lies is niet zeldzaam en de eerste helft van dat album bestaat uit deze nummers. Dus wat dat betreft maakt het eigenlijk niet uit.

Nieuwstad
Empyrium schreef:

According to Steve Adler's autobiography, the entire EP was recorded at Pasha Studios in Hollywood with audience applause and cheering in the background as Geffen's engineers told him "it would cost too much to actually record a live record".

Denk dat ik eerder een bandlid geloof dan jou.

avatar van Rogyros
Voor mij is het nu zeker helder, Nieuwstad!

Rizz
Reckless Life

Hebben ze onder deze demo niet dat publiek gezet?

Nieuwstad
Rizz schreef:
Reckless Life

Hebben ze onder deze demo niet dat publiek gezet?

klinkt wel zo ja

buizen
Empyrium schreef:

Goh dus jij las dat tijdschrift dus ook. Moeilijk verkrijgbaar. Wel op bijv. Amsterdam CS.
Mama Kin is een cover van Aerosmith, geweldig nummer.