Front 242 - Live Code (1994)

Belgiƫ
Electronic
Label: [PIAS]

1. Der Verfluchte Engel (6:09)
  2. Motion (3:28)
  3. Masterhit (4:32)
  4. Flag (2:56)
  5. Tragedy for You (4:34)
  6. Im Rhythmus Bleiben (3:28)
  7. Skin (3:13)
  8. Headhunter (4:40)
  9. Welcome to Paradise (4:52)
  10. Crapage (6:02)
  11. Soul Manager (4:23)
  12. Punish Your Machine (5:00)
  13. Religion (7:18)
Heerlijk live album. Vooral Tragedy & Welcome to Paradise.

avatar van c-moon
Een apart live-album van 242, als ik me niet vergis, opgenomen in de VPRO-studio's, of een registratie van VPRO-radio...

Alhoewel het niet uit mijn favoriete Front-periode ("06.21.03.11 Up Evil" en " 05:22:09:12 Off") stamt, zijn ook net die songs van de albums dan net uit, in hun live jasjes wel supergoed... En zo heb ik hier méér aan "Motion", "Flag", "Skin", "Religion" en "Crappage" (al kon ik die song in zijn studiojasje ook wel smaken), dan op "Fuck Up Evil" en "Fuck Off".

Echt hoogtepunten zijn de razendsterke opener "Der Verfluchte Engel" (van Angels Vs Animals EP), een subliem "Masterhit" (oorspronkelijke versie op Official Version) en zeer zeker ook "Welcome To Paradise", "Headhunter", "Im Rhythmus Bleiben" !

Een prima live-album, en stukken beter als "Re: Boot" die later zou volgen...

Inderdaad opgenomen voor VPRO Radio 3 op 25 oktober 1993, maar niet in de studio, maar in Vredenburg; Utrecht.

avatar van Castle
Goed live album, net als RSVP van Anne Clarke in een geweldig zaaltje opgenomen.

avatar van c-moon
deric raven schreef:

Aha Dan had ik het bijna goed dus...