Rancid - ...And Out Come the Wolves (1995)

Punk / Ska
Label: Epitaph

1. Maxwell Murder (1:25)
  2. The 11th Hour (2:28)
  3. Roots Radicals (2:47)
  4. Time Bomb (2:24)
  5. Olympia Wa (3:30)
  6. Lock, Step & Gone (2:25)
  7. Junkie Man (3:04)
  8. Listed M.I.A. (2:22)
  9. Ruby Soho (2:37)
  10. Daly City Train (3:21)
  11. Journey to the End of the East Bay (3:11)
  12. She's Automatic (1:35)
  13. Old Friend (2:53)
  14. Disorder and Disarray (2:49)
  15. The Wars End (1:53)
  16. You Don't Care Nothin' (2:28)
  17. As Wicked (2:40)
  18. Avenues & Alleyways (3:11)
  19. The Way I Feel (2:34)
SelmaDuim
Geweldig jeugdsentimentplaat...
De beste van Rancid
Lekkere ranzige punk
Zo hoor ik het graag!

Elk jaar weer wordt deze plaat uit de kast getoverd als het zonnetje begint te schijnen. De enige plaat van Rancid die alle ingredienten in de juiste dosering bevat.

avatar van Tekh
beetje punk beetje ska lekker hoorrr!!!

bikkelhard, de juiste combi tussen de hard-edge sound en feestpunk, zelfs een beetje hardcore. topplaat!

avatar van Jeanicious
Nou, bikkelhard? Vind ik niet.
Wel een lekker vrolijke ska/punk plaat. Met een positief gevoel, en lekkere meebrullers.

avatar van Sonic Nurse
SelmaDuim schreef:
Geweldig jeugdsentimentplaat...

Parabola
Heerlijke plaat

Time Bomb

Lekkere plaat; bijna net zo leuk als Operation Ivy; maar die waren net wat beter.

avatar van Milktoast
1 van de betere punkplaten in mijn ogen. Ruby Soho is een tof nummer.

avatar van berwt
Ruby Soho, The way I feel about you, Junkie man,... Na enkele keren luisteren klinken ze als ware punkklassiekers. Topplaat!

avatar van Drie Banaan Kan
wel een leuke plaar, maar om eerlijk te zijn heb ik na Junkie Man al zin om iets anders op te zetten... jammer.
3.5 *

avatar van punk is not dead
mooie relaxte punknummertjes, vooral time bomb, ruby soho en al helemaal roots radials geweldige nummers

avatar van Manuel
Het is een poosje geleden dat ik deze cd regelmatig draaide, maar wat ik me herinner is dat ik Ruby Soho en Roots Radicals geweldig vond, maar bij Time Bomb ging ik altijd naar het volgende nummer (tenzij ik op de fiets zat, dan kreeg ik mn mp3-speler zo moeilijk uit mn zak). Ik ben nu toch een beetje verbaasd dat iedereen hier hem wel gaaf lijkt te vinden, en ga hem denk ik binnenkort nog eens een nieuwe kans geven.

Verder is het album erg leuk!

avatar van Tekh
Juist door Time bomb ben ik toendertijd dit album gaan kopen,zat toen ook nog flink in de ska muziek vandaar.
Nu heb ik alle albums van Rancid maar dit is wel het beste album.

Old friend is trouwens ook zon ska achtig nummertje.

Maarre geef het nog maar een kans zou ik zeggen.

avatar van Tijn79
Een heerlijke rauwe plaat, die alleen al credits verdient om Time bomb, wat een waaaaaaanzinnig nummer blijft het toch.

avatar van gameg
Drie Banaan Kan schreef:
3.5 *

Oh! dat moet je cker niet doen, want dan komen er nog genoeg andere brilliante nummers!

avatar van gameg
Let's go is meer punk dan deze. en daarom vind ik deze plaat net ff wat minder.

avatar van trebremmit
Geweldig album van Rancid, negentien nummers lang geven ze vol gas. Melodieus en een hoog meezing gehalte.

avatar van lowieke
Heb deze TE kapot gedraaid. Heb dat nog nooit echt gehad, maar deze heb ik zo vaak geluisterd dat ik hem gewoon minder goed ben gaan vinden. Vind nu 2000 de beste!

avatar van JLjuju
Wat is Time Bomb toch een geweldig nummer.
Heerlijk om mee te schreeuwen.

avatar van Eddie
Om over roots radicals nog maar te zwijgen natuurlijk

vanmiddag gekocht en nu al verslaafd! Time Bomb, Roots Radicals, Journey Till THe End Of The East Bay

avatar van Thomsen
Ik kan wel wat proberen te verzinnen, maar eigenlijk is hierboven alles al gezegd.
Deze cd biedt alles wat een punk-liefhebber zich kan wensen.
Hier word ik dus erg blij van.

avatar van Gloeilamp
Ik draai dit album de laatste tijd haast elke dag. And Out Come the Wolves is een meesterlijke punkplaat waarop ook veel ska invloeden te horen zijn. Lock, Step & Gone, Olympia, Time Bomb, Old Friend en Ruby Soho zijn de uitschieters van dit album, maar Roots Radicals is toch wel het prijsnummer. Heerlijk om mee te blèren.

De enige plaat uit punk(pop)revival halverwege de jaren 90 die ik af en toe voorbij laat komen. Een geweldige mix van punk en ska. Heerlijk!

avatar van LinkinPark90
Gevoelsmatig één van mijn favoriet punkrock albums allertijden. Een heerlijke mix van punk, punkrock en ska. Time Bomb, Roots Radicals, Ruby Soho, allemaal klassiekers van deze band. Vorig jaar Rancid nog gezien op Groezrock waar ze dit album integraal brachten, werd enorm gesmaakt door het publiek toen. 5/5

avatar van ArthurDZ
Klinkt wel heel erg als The Clash, dit. Waarschijnlijk daarom zo'n heerlijke plaat in mijn ogen!