Damian Marley - Welcome to Jamrock (2005)

Jamaica
Reggae / Hip-Hop
Label: Universal

1. Confrontation (5:29)
  2. There for You (4:41)
  3. Welcome to Jamrock (3:33)
  4. The Master Has Come Back (4:40)
  5. All Night (3:30)

met Stephen Marley

6. Beautiful (4:47)

met Bobby Brown

7. Pimpa's Paradise (5:04)

met Stephan Marley en Black Thought

8. Move! (3:44)
  9. For the Babies (4:53)

met Stephen Marley

10. Hey Girl (4:15)

met Stephen Marley en Rovleta Fraser

11. Road to Zion (5:17)

met Nas

12. We're Gonna Make It (4:20)
  13. In 2 Deep (4:44)
  14. Khaki Suit (3:57)

met Bounty Killer en Eek-A-Mouse

15. Carnal Mind * (4:26)

met Chew Stick

totale tijdsduur: 1:02:54 (1:07:20)
avatar van Shelter
Goed album en eindelijk een familielid die niet een immitatie "van" wil zijn maar een eigen identiteit aanmeet.
Favoriete nummers: There for you, welcome to jamrock, beautifull (lekker vrolijk), road to zion (beste nummer), we're gonna make it.
4 sterren

Verrassend goed. Daar waar ik enkel reggae had verwacht, bleek hip-hop toch de overhand te hebben, maar er staan genoeg (lekkere) reggae nummers op en in vrijwel alle nummers wordt er lustig op los getoast. Tuurlijk behoren Road to Zion en vooral Welcome to Jamrock tot de beste tracks van de cd, maar ik vind nummers als Khaki Suit, All Night en met name There For You erg lekker aan het gehoor.

Lekkere mix, 4 sterren.

Erg veel goede nummers. Road to Zion vind ik juist een van de mindere nummers. Qua tekst is het een goed nummer en de beat klopt ook, maar het gevoel komt bij mij niet over en het nummer valt daarom niet bij mij in de smaak. Welcome to Jamrock, The Master Has Come Back, All Night, Beautiful en We're Gonna Make It zijn mijn favorieten. Heerlijk album en omdat er geen een zwak nummer bij zit kan ik niet ander dan dit een 5 te geven. Daarnaast ook erg, erg lang houdbaar.

Goed album! Verrassend goed, zelfs. Zoals al gezicht, goede mix van stijlen, niet alleen reggae maar ook veel hiphop. Welcome to Jamrock is natuurlijk het beste nummer, maar All Night en Beautiful (mét een ergens uit een kast getrokken Bobby Brown) klinken ook erg fijn!

avatar van Backslap
Best een goed album .
alleen vind ik dat er iets teveel r&b invloeden zijn , de knaller is Welcome to Jamrock , dit was de eerste track die ik hoorde van hem en daardoor verwachte ik meer lekker roots dub achtige reggea.

zeker goed album meer hoef ik niet te zeggen

avatar van hiphopmaster
Bijna een album gevuld met allemaal juweeltjes. Zet hem maar op en je wordt direct geconfronteerd met een lekkere banger (Confrontation). En dit nivo wordt heel lang vastgehouden. Tot aan nummer 3, dan krijg je een nummer dat dit hoge nivo zelfs overstijgt (Welcome to Jamrock)!! Dit is echt één van de beste hiphop nummers OOIT gemaakt!
Samen met For the Babies, Khaki Suit (heerlijk om weer eens wat van Eek-A-Mouse te horen) en Road to Zion de briljantjes onder de juweeltjes.
Omdat ik het nummer Hey Girl niet echt trek geef ik een dikke 4,5*.

avatar van Lukaz
Ik vind het heerlijk dat Damian Marley de grenzen van de Reggae opzoekt en ze daardoor misschien zelfs verlegd. Dit is bij het eerste nummer "Confrontation" al te merken. Confrontation knalt er zo heerlijk hard in. Verder behoort Road to Zion, en natuurlijk Welcome to Jamrock tot mijn favorieten... Het album is heel divers, maar luisterd heerlijk weg.

Deze cd staat vanaf dit moment in mijn top 10

Maarten||
Momenteel ken ik alleen Welcome to Jamrock. Leuk nummer, maar verre van geweldig.

Wat een fantastisch album, echt. Van het heerlijke bombastische begin ga je een jamaicaanse muzikale trip in, met invloeden uit talloze hoeken, van dancehall tot dub tot hiphop, allemaal even sterk. De teksten zijn eerlijk, realistisch en aanmoedigend, de gastartiesten op hun plek (Bounty Killer en Eek-a-Mouse! ) en Welcome To Jamrock is legendarisch. Nu al.

4,5. Heel erg sterk.

HuibjuH
Out In The Streeets They Call It Murdaaaaahhh

avatar van andnino
There for you... wat een briljant rustig nummer!
Het hele album is trouwens sterk! alleen 'Hey Girl' vind ik toch 4:15 die heel wat beter ingevuld (of weggelaten) had kunnen worden.

avatar van andnino
Nog eens wat vaker geluisterd
Tot de conclusie gekomen dat het album een stuk beter luisterbaar geweest zou zijn als Beautiful, Hey Girl en The Master has Come Back er niet op hadden gestaan, jammer genoeg staan ze er alleen wel op -_-

avatar van Reijersen
Heerlijk sfeervol album met een paar features die ik ook écht iets toevoegen aan de nummers. Een top hedendaags reggae album die het vernoemen absoluut waard is.

Leuke mix tussen reggae en hiphop. Road to Zion, Beautiful en Pimpa's Paradise zijn mijn favorieten.

avatar van Chrisseh
Staan er meer liedjes á la Road to Zion op? Dan is het zeker wel waard om 't te checken.

avatar van andnino
Hm, de meeste nummers halen het qua niveau niet bij dat nummer

kArIzMa_TuRk
Road to Zion. Keihard!

Ik geniet al jaren van Welcome to Jamrock. Tijd om eens wat meer van Damian Marley op te zoeken.

avatar van Devoo
Mijn 12de album waar ik 5 sterren aan geef!

Dn!S schreef:

Welcome to Jamrock is veruit zijn beste CD. Hoewel Halfway Three ook goed is.

MAS schreef:

Welcome to Jamrock is veruit zijn beste CD. Hoewel Halfway Three ook goed is.

Oops, beetje verwarrend, ik bedoelde het nummer Welcome To Jamrock Ik bedoelde dus dat ik dit album eens ging opzoeken. Heb ik overigens nog steeds niet gedaan -_-''

avatar van lowieke
Zonde, fantastisch album!

Keihard album! deze verveelt niet

Daily Operator
Pimpas Paradise, Welcome To Jamrock, Road To Zion en Move! zijn echt goed... de rest onstijcht de middelmaat helaas niet.

MAS
Wat dacht je van Kahki Suit, The Master Has Come Back en Confrontation?

De Klever
There for you... Heerlijk nummer!

Maarten|| schreef:

Hoe kun je het album nou beoordelen als je maar 1 nummer van het album kent. De rest van het album verschilt heel erg ten opzichte van deze single, dus misschien moet je het toch een kans geven.

avatar van MJ_DA_MAN
Zijn bericht plaatste ie op 20 november 2007, zijn stem op 23 februari 2009. Zou het misschien, maar dan ook heel misschien kunnen zijn dat hij het album in de tussentijd volledig heeft beluisterd? Héél misschien wellicht?

avatar van UmindC
Dat is haast niet te doen hoor MJ, in die periode.

MAS
Verhoogd naar 5 sterren. Dit had ik al veel eerder moeten doen. 7 jaar later is dit nog steeds een album dat ik altijd kan luisteren.