Mother Love Bone - Mother Love Bone (1992)

Alternatieve titel: Stardog Champion

Label: Polydor

1. This Is Shangrila (3:41)
  2. Stardog Champion (4:58)
  3. Holy Roller (4:26)
  4. Bone China (3:45)
  5. Come Bite the Apple (5:25)
  6. Stargazer (4:49)
  7. Heartshine (4:35)
  8. Captain Hi-Top (3:05)
  9. Man of Golden Words (3:40)
  10. Capricorn Sister (4:17)
  11. Gentle Groove (4:02)
  12. Mr. Danny Boy (4:49)
  13. Crown of Thorns (6:21)
  14. Thru Fadeaway (3:40)
  15. Mindshaker Meltdown (3:47)
  16. Half Ass Monkeyboy (3:18)
  17. Chloe Dancer / Crown of Thorns (8:40)
  18. Capricorn Sister (3:54)
  19. Lady Godiva Blues (3:23)
avatar van Kronos
Alleen op de reissue denk ik.

Dat zou kunnen, ik heb een versie uit 2003.

42 schreef:
Waarom is het mij nog nooit opgevallen hoe de melodie van "Man of golden words" lijkt op die van Bob Dylan's "One more cup of coffee"? De gelijkenis is te groot om toevallig te zijn...

Je hebt gelijk! Er is niets nieuws onder zon bljikbaar

avatar van milesdavisjr
Een fantastisch album waar bijna elk nummer direct blijft hangen. Mother Love Bone wordt ook wel gezien als de grondlegger van de' Grunge' stroming. Een wat vreemde constatering als je bedenkt dat dit album niet direct te herleiden is naar bovenstaande stroming. Mother Love Bone was veel meer een band die de mosterd haalde uit de glam, funk en hardrock als je een labeltje er aan zou meegeven.
Leden van Pearl Jam waren echter in deze band vertegenwoordigd. Andrew Wood was de zanger en een excentrieke verschijning wiens ster veel te vroeg is gedoofd. Beste nummers? Elk nummer is raak, van de energieke opener This is Shangrila tot aan Lady Godiva Blues, een album waarin van alles voorbijkomt. Deze plaat mag wat mij betreft nog wel eens door verschillende media ooit tegen het licht gehouden worden, dat verdient dit album.