Truth Hurts - Ready Now (2004)

R&B

5. Catch 22 (4:38)
  6. Phone Sex (3:16)
  7. Whatchu Sayin' (3:50)

met Loon

8. Lifetime (Interlude) (0:53)
  9. Lifetime (3:22)
  10. Can't Be Mad (3:53)
  11. U (7:22)
avatar van Reijersen
Na het leuke vorige album valt dit wat tegen. Vind de stem van de dame erg irritant een veel te veel uitgesmeerd op dit album. Daarnaast zijn de producties ook erg middelmatig.

avatar van Angelo
Reijersen schreef:
Daarnaast zijn de producties ook erg middelmatig.

En dan te bedenken dat het gehele album geproduceerd is door Raphael Saadiq!

avatar van Angelo
Helaas is Truth Hurts een one-hit-wonder. Menigeen zal haar vast nog wel kennen van de hit 'Addictive', wat overigens nog steeds een erg lekker nummer is. Nadat ze de bons kreeg bij Aftermath (Interscope), kreeg Shari Watson de mogelijkheid om een album op te nemen bij het (toemalige?)label van Raphael Saadiq. Helaas werd dit album een grote flop, en de titeltrack die op single werd uitgebracht, ontving nauwelijks airplay.
Best jammer voor haar, want zo slecht is dit album zeker niet. Ik vind het een aardig R&B albums, met hier en daar wat invloeden van hiphop en soul. Er staan ook zeker nummers met potentie op, zo is het nummer 'Ride' voorzien van net zo'n aanstekelijk riedeltje als haar eerdergenoemde hit. Het openingsnummer 'Knock knock' mag er ook zijn, er zit echt een heerlijke vibe in dat nummer. Ook een slow jam als 'Catch 22' is niet misplaatst op dit album. Een nummer als 'Phone sex' vind ik vooral interessant vanwege het instrumentale gedeelte, dat steekt namelijk erg goed in elkaar, de tekst daarvan is echter een stuk minder interessant. 'Watchu sayin' is wederom erg aanstekelijk, vooral haar relaxte zang op deze beats vind ik wel wat hebben. De guest feature op dit nummer wordt gedaan door Loon, jammer alleen dat hij ietwat ongeïnteresseerd klinkt. Het hoogtepunt van dit album vind ik 'Can't be mad', de flow van dat nummer is echt errrrrrrg chill.
Op zich gewoon een oké album. Nergens een nummer te vinden dat de kwaliteit van 'Addictive' evenaart, maar het materiaal mag er zeker zijn. Daarnaast vind ik Truth Hurts nog altijd een stuk interessanter dan de gemiddelde andere R&B-zangeres, ze heeft wel iets aparts eigenlijk. Inhoudelijk vind ik deze misschien nog wel iets beter dan haar debuutalbum. Zeker het proberen waard dus.
Ik heb trouwens altijd het idee gehad dat Jennifer Lopez' cover voor het album 'Rebirth' in zekere zin gebaseerd is op deze albumcover, ze vertonen toch behoorlijk sterke overeenkomsten.