The Who - Tommy EP (1970)

Label: Polydor

1. Overture (3:50)
  2. Christmas (5:30)
  3. I'm Free (2:40)
  4. See Me, Feel Me (3:15)
avatar van avdj
Overture

avdj schreef:
Overture

Dat is zeker een parel.
Maar voor deze EP hoef je het niet te doen.
Pinball Wizard staat er niet op

Wel 4 hele goede nummers hoor.

avatar van gijs van e.
Ja je moet gewoon het album kopen. En dan bedoel ik de Deluxe Edition. Daar staat op disc 1 het originele album en op disc 2 Demos en outtakes en dat is wel mooi.

EVANSHEWSON
Prachtig epeetje met enkele hoogtepunten uit het meesterlijk Tommy.

****1/2

Stijn_Slayer
Ah nee, waarom is hier een EP van gemaakt?

Nooit halen die EP, lekker het album halen (is toch nog maar een eurotje of 7) dan heb je het verhaal compleet en in de goede volgorde. Tommy is een album om in 1x te luisteren, niet de paar 'beste nummers' eruit pikken en op EP gooien...

avatar van Backdrifter
Stijn_Slayer schreef:
Ah nee, waarom is hier een EP van gemaakt?

Volledig met je eens!

avatar van aerogp1
EP's zijn voor schriepen die geen geld over hebben voor the real deal .
Download dan op z'n minst nog het hele album, dan heb je nog iets compleets.

avatar van musician
Jullie begrijpen het niet goed, het gaat er natuurlijk om dat The Who een singletje (voor de Top 40) wilde uitbrengen en met 4 nummers tegelijk, dan is het een wat duurder EP-tje. Geld moet rollen!

Dat staat natuurlijk los van het album Tommy, hoewel die singles ervan uiteraard ook leuk zijn.