Triggerfinger - Triggerfinger (2004)

Belgiƫ

9. Faders Up (4:58)
  10. Camaro (5:10)
  11. Au Suivant (5:24)
avatar van Zjapp
Zat al een tijdje met het gevoel dat ik dat baslijntje uit Today al ergens eerder had gehoord. Uit Sonic Youth's Sugar Kane, zo blijkt. Rond 2:02 (in Sugar Kane)hoor ik krek hetzelfde baslijntje.

avatar van De Geu$
Een aardig, pittig album, maar de nummers gaan snel vervelen jammer genoeg... 3*

avatar van Mr. Niceguy
Waar is in godsnaam de liefde voor "Au Suivant"? Het mag dan wel een cover zijn, maar het is wel een verrekt goeie!

avatar van Hanszel
Zag ze op Pinkpop, en ik had niet verwacht dat ik blij zou zijn dat Wolfmother niet op kwam dagen. Wat een bak goeie herrie zeg! Heb maandag meteen deze cd aangeschaft (en niet beide reguliere albums met het oog op overdaad schaadt) en dat is voorwaar bijna net zo lekker als live! Heerlijk!

avatar van Chronicles
Gister heb ik ze ook weer mogen aanschouwen, en godmilljaar wat knalt dat. Het lijkt of dat er met ieder optreden meer euforie afstraalt. En dat mag ook, want ondanks een aantal "foutjes" en een mindere mix van de geluidstechnici was het een weergaloos optreden. Vanaf nummer 1 tot het eind staat het publiek ze aan te staren en wordt er fanatiek meegebruld! Het is voor mij een liveband die hun staaltje ook mooi op cd neer kan zetten. Ik ben erg benieuwd naar het nieuwe schijfje!

avatar van tim-r(-_-)
Wat een cover van Commotion van CCR! Ik vind deze versie zelfs nog beter dan het origineel.

De cover van Brel (Au Suivant) is een originele afsluiter.

avatar van Leeds

Moest je het nog niet weten => Creedence Clearwater Revival

PriestMaiden
In 2004 dit aangeschaft, toen waren ze nog niet zo bekend. Ik vond deze band zo vet: een lekker old school hardrock bandje met een sterke live reputatie. Nu zijn ze heel wat bekender geworden - heel veel te horen op o.a. Studio Brussel.
Had dit niet direct verwacht, maar het is een sterke band. Die riff van On My Knees
Au Suivant skip ik wel telkens, maar de overige 10 nummers zijn erg vet.

avatar van NielsAp
Pijn in mijn oren krijg ik van Triggerfinger. Maar wel hele lekkere pijn. Ik ben geen sadomasochist, maar nog een keer die pijn is voor mij geen probleem. Lekker rauw, niet netjes en keihard. Ik ben wel een liefhebber van die bizarre effecten over zang en van die vette gitaarriffs. Inderdaad als bij On My Knees. Niet moeilijk, maar wel erg lekker. Daarnaast vind ik hun covers wel gaaf. Je hebt gelijk wanneer het gaat over CCR, maar de eigen ideeen vind ik toch sterker.

Nog steeds m'n favoriete Triggerfinger album. Ruw en snoeihard, zo zijn ze op z'n best. 2 jaar geleden m'n top 3 ingevuld: On My Knees, Lil' Teaser en Inner Peace, dat laatste nummer toch maar gewijzigd in Camaro, m'n muzieksmaak zal dan toch iets geëvolueerd zijn
Over Commotion: Zeer goed live nummer, maar de albumversie moet toch onderdoen aan die van CCR vind ik.

avatar van muziek-fan
Woaw wat een goede album. Het mijn favoriete triggerfinger album. Hiervoor een 3,5

avatar van LucM
Tiggerfinger is het Belgische antwoord op Queens of the Stone Age. Weinig origineel dus maar het klinkt wel opwindend met vette riffs. De effecten over de zang ben ik niet zo voor te vinden en de CCR-cover Commotion hadden ze beter achterwege gelaten (hoewel niet slecht uitgevoerd). Maar uiteindelijk is dat toch een sterk debuut van een band die later in eigen land groot zou worden al reken ik ze niet tot mijn favorieten.

avatar van Ernie
Nu ik het orgineel ken besef ik pas hoe geniaal deze cover van Commotion is...

Altijd al 1 van mijn favo nummers geweest op deze schijf.

avatar van Rinus
Heb de band eigen pas ontdekt. Alhoewel ik ze wel van naam kon. Erg goed debuut in mijn oren althans. Soms wat opzettelijk vervorming over de stem heen. Lekkere riffs. Puntige nummers meestal. Behoorlijke productie.

avatar van Funky Bookie
Triggerfinger als de Belgische QOTSA vind ik wel heel treffend LucM
Prima rockmuziek, niet origineel, heerlijke riffs en fijne zang.