Peter Murphy - Deep (1989)

Label: Beggars Banquet

1. Deep Ocean Vast Sea (4:09)
  2. Shy (4:36)
  3. Crystal Wrists (4:09)
  4. Marlene Dietrich's Favourite Poem (5:20)
  5. Seven Veils (5:58)
  6. The Line Between the Devil's Teeth (And That Which I Cannot Repeat) (5:37)
  7. Cuts You Up (5:27)
  8. A Strange Kind of Love [Version One] (3:48)
  9. Roll Call (6:34)
  10. Roll Call [Reprise] (8:17)
avatar van musicfriek
Ook dankxij de New Wave KO leren kennen, Cuts You Up van deze Peter Murphy. Hij is de zanger geweest van een band waarvan de naam me even ontschoten is (ja, erg, ik weet het..). Cuts You Up bevat een heerlijke soort viool waardoor het nummer in hogere sferen komt, aanrader!

avatar van freddze
Het doet me een plezier dat ik je kennis heb laten maken met de grote Peter Murphy, was namelijk een nominatie van mij in de new-wave KO.

De man was natuurlijk leadzanger van gothic aller gothic bands Bauhaus. Het solowerk van deze man is zeker niet bekend hier, heb ik al gemerkt. Ander topnummer van deze plaat is 'Deep Ocean Vast Sea'!!

Uitstekende plaat deze. Prijsnummer Cuts you up. Nog steeds, fenomenaal ja. Deep ocean vast sea ook zeer goed, redelijk stevig ook. Vergeten beauties uit een welhaast ander leven ja. Een gemisdan ook. De stem van Murphy verdient het gewoon om gehoord te worden. En ook naar mijn, immer..., bescheiden mening, beter dan Bauhaus, meer genietbaar en melodieuzer ook. Very soon, geloof Mei, opnieuw uit op kleuren vinyl met nog wat andere titels, de Beggars years zeg maar. Kopen die hap.

avatar van Juul1998B
Wat een stem heeft deze opper goth. Leadzanger bij de beste goth-rock band ben je niet zomaar.
Solo is het ietsje minder maar nog steeds een ruime voldoende!