The Beatles - Beatles '65 [US] (1964)

Label: Capitol

1. No Reply (2:19)
  2. I'm a Loser (2:33)
  3. Baby's in Black (2:08)
  4. Rock & Roll Music (2:34)
  5. I'll Follow the Sun (1:51)
  6. Mr. Moonlight (2:43)
  7. Honey Don't (3:00)
  8. I'll Be Back (2:25)
  9. She's a Woman (3:02)
  10. I Feel Fine (2:23)
  11. Everybody's Trying to Be My Baby (2:25)
Bob Cremers
Een mooie lp .

Pieter Paal
11 dagen na het verschijnen van het Engelse album 'Beatles for sale' verscheen in Amerika deze rommelige compilatie.
Ik zie hier 'I'll be back' van het album 'A hard day's night'.
De single 'I feel fine' + b-kant 'She's a woman'.
En 8 tracks van 'Beatles for sale'.
Die mensen van Capitol speelden het altijd klaar om uit singles (die niet op een regulier U.K.-album stonden) en album-tracks weer een album samen te stellen. Ze hadden in Amerika meer albums uit dan in hun eigen land.
Het gebeurde ook wel eens dat sommige nummers eerder op de Amerikaanse dan op Engelse albums terechtkwamen.
In juni 1966 stonden de tracks 'I'm only sleeping', 'Dr. Robert' en 'And your bird can sing' al op het U.S.-album 'Yesterday ... and today', terwijl het 'Revolver'-album in augustus van dat jaar pas uitkwam. Omdat deze nummers al op 'Yesterday ... and today' stonden bestaat de Amerikaanse versie van 'Revolver' maar uit 11 tracks in plaats van 14.
Beatles '65 is geen slechte compilatie en bevat veel bekende nummers. De speelduur is wel erg kort en er had dus wat meer op gekund.
Voordat de compilatie 'Rarities' in 1978 verscheen was dit de enige lp waarop het b-kantje 'She's a woman' op terug te vinden was.

avatar van George
She 's a woman....een juweeltje of niet Pieter ?

avatar van Yak
Yak
5 pagina's aan spelleke weggebezemd.

George schreef:
She 's a woman....een juweeltje of niet Pieter ?

'Yes it is!'

avatar van Toon1
Pieter Paal schreef:

'Yes it is!'

Oh jee... niet weer, Pieter was er gisterenavond blijkbaar niet
(vijf pagina's vol aan beatlestitels toen!)

Pieter Paal
Ik zat gisteravond bij de Pixies en Frank Black te tikken.
De Pixies hebben op hun BBC-cd ook een gave versie van The Beatles 'Wild honey pie'. Ik zag wel die aantekening van Yak, ik heb dus iets gemist.

avatar van Thuurke
No Reply

'I'll be back'

EVANSHEWSON
Waarom die domme Amerikanen niet gewoon de Britse Beatlesuitgaven konden volgen, Joost mag het wezen, hoe goed de muziek op zich ook is, ik verfoei die Amerikaanse rommelig samengestelde ondingen!

Het moest bij wet gewoon verboden zijn, nèh!

avatar van Thuurke
Geldt ook voor de Rolling Stones, maar de Amerikanen denken er precies andersom over. Gewoon alle reguliere Beatles platen kopen en Past Masters I en II en dan heb je alles.

Of in een keer de houten CD box met alle CD's van The Beatles. Deze heb ik overigens ca. 15 geleden gekocht voor 180 gulden. In Den Haag was er een CD/Video winkel (Superclub) die failliet ging, de eerste week werd de hele inboedel verkocht voor 80%, de volgende week 60%, de week erop 40% en de laatste week voor 20% van de origineelprijs. Alle goeie CD's waren natuurlijk allang verkocht, behalve deze CD box. Toen was het veel geld, maar als je het nu omrekent naar euro's, dan is het achteraf een lachertje.

Thuurke schreef:

Als er één band is waarvan je gerust blind alles mag in huis halen dan zijn het wel The Beatles natuurlijk, groot gelijk heb je gehad met je aankoop destijds, je hebt daar levenslang plezier van als je er niet gek mee doet natuurlijk.

Thuurke schreef:

avatar van rudiger
Van de week heb ik `n 4 cd box met een meer als 40 paginas boekwerk erin gekocht , met als titel The Capitol Albums Vol 1 .
Hier zitten 4 Amerikaanse albums in , in stereo en in mono uitgevoerd .
En ik moet zeggen dat de geluidskwaliteit stukken beter is dan de Nederlandse versies .
Deze cd zit daar ook bij in , dikke 4,5 ster .

avatar van Toon1
Mm vreemd genoeg heeft nog niemand The Capitol Albums compilaties toegevoegd zie ik.

avatar van kareltjemusic
De Beatles waren in Amerika minder bekend dan in Engeland.
Om toch de verkoop extra kracht bij te zetten vonden ze het nodig, de lp's van meer hits te voorzien.
Later toen de Bealtes ook voet aan de grond kregen in de states, waren de lp's aan beide kanten van de oceaan weer gelijk.

De beide capitol boxen zijn dus wel leuk om te hebben.
En kwalitatief helemaal niet verkeerd.
Als je even shopt kan je ze voor een prikkie kopen.

avatar van pmac
kareltjemusic schreef:
De Beatles waren in Amerika minder bekend dan in Engeland.

De beide capitol boxen zijn dus wel leuk om te hebben.
En kwalitatief helemaal niet verkeerd.
Als je even shopt kan je ze voor een prikkie kopen.

In febr 64 waren ze inderdaad nog niet heel erg bekend in de US