Larry Coryell - The Essential (1975)

1 stem

Jazz / Rock
Label: Vanguard

1. Yin (8:02)
  2. Elementrary Guitar Solo (6:51)
  3. Scotland I (6:33)
  4. The Jam with Alert (9:18)
  5. Rene's Them (4:07)
  6. Stiffneck (7:14)
  7. Foreplay (8:15)
  8. Improvisation on Robert de Visée's Sarabande (5:19)
  9. Lady Coryell (6:32)
  10. Space (Infinite) (9:19)
  11. Are You Too Clever (5:27)
  12. After Later (5:55)
avatar van pescodicha
Fantastische inleiding tot het oeuvre van Larry Coryell (1968 - 1973) met diverse begeleiding van o.a. Mike Mandel, Alphonse Mouzon (the Eleventh House periode), Bernard Purdie,... alsook John McLaughlin, Billy Cobham,
Miroslav Vitous
Favorieten :
Yin (van Wolgang Dauner) maar hier in een speed-versie met The Eleventh House
The Jam with Albert (en niet Alert zoals verkeerd vermeld in de tracklijst) knappe interactie tussen de gitaar van Larry Coryell en de bas van Albert Stinson en drummer Bernard -" pretty " - Purdie / Jazzrock met hoofdletter J / meeslepend !
Spaces van 1970 : knappe tempowisselingen
Are You Too Clever (een knap gezongen nummer van Larry Coryell)
Voor wie nog niet kennis had van Larry Coryell; dit is een aanzet om nog meerdere lp's van hem op te snorren en aan te schaffen : 4,5 ****