Nina Simone - Sings the Blues (1967)

Blues / Soul
Label: RCA

1. Do I Move You? (2:47)
  2. Day and Night (2:36)
  3. In the Dark (2:58)
  4. Real Real (2:22)
  5. My Man's Gone Now (4:17)
  6. Backlash Blues (2:30)
  7. I Want a Little Sugar in My Bowl (2:33)
  8. Buck (1:53)
  9. Since I Fell for You (2:53)
  10. The House of the Rising Sun (3:54)
  11. Blues for Mama (3:58)
avatar van vins75
Ben ik de enige die "I want a little sugar in my bowl" het geilste liedje allertijden vindt?

avatar van Woody
Mijn god wat een ontzettend fijn album is dit. Ze staat al de hele week constant op. Tot nu toe de mooiste van wat ik van haar heb gehoord. Normaal ben ik niet zo snel met het weggeven van 5 sterren maar ik doe nu dit album alleen maar te kort met minder.

Ziegler
Sterk album van Madame Simone. Ze zingt de blues, maar pakt dit gelukkig op haar eigen eigenwijze aan.

avatar van Ronald5150
In het door mannen gedomineerde bluesgenre is het altijd een verademing als een vrouw zich aan de blues waagt. Nu is Nina Simone een echte jazz dame, maar ze staat ook in de blues duidelijk haar mannetje. Nina Simone is duidelijk niet de eerste de beste en haar prachtige warme, doorleefde maar vooral van gevoel en emotie doordrenkte stem eist de hoofdrol op en haar stem zweeft prachtig over de herkenbare bluesmelodieën. ”Sings the Blues” is een fantastisch album, heerlijk voor de late uurtjes en Nina Simone bewijst dat ze een geweldige zangeres is, en niet alleen in de jazz!

avatar van spinout
Ik heb nooit van haar stem gehouden. Dat is direct al een groot struikelblok. Gelukkig staat er op dit "blues" album wel een aantal sterke nummers. Vooral de twee pure blues nummers Backlash blues en Blues for mama mogen er zijn.

Nina Simone zingt, geloof het of niet, the blues op dit album. Hoewel? Haar jazz-afkomst klinkt toch een aantal keren door. Er staan een aantal sterke nummers, een aantal lekkere liedjes en een paar aardige nummers op dit album. Gelukkig worden ze gezongen door Nina, met haar oh zo mooie stem.

Erg fijn is opener Do I Move You, sensueel I Want a Little Sugar in My Bowl en erg fraai The House of the Rising Sun. Mooi bluesy zijn Since I Fell For You en het erg mooi gezongen My Man's Gone Now. Alleen aardig zijn bijvoorbeeld Real Real & Buck. Alles bij elkaar heb je het toch over een mooie afwisselende bluesplaat, die extra goed is dankzij de stem van Nina Simone.

avatar van Nr.4
Mooie plaat dit. Vind haar unieke stem, in combinatie met haar eigen pianospel en op dit album vooral ook de mondharmonica in sommige nummers erg sterk. En als er iemand qua levensinstelling ook daadwerkelijk de blues over kon brengen, was zij het wel.