Reef the Lost Cauze - Feast or Famine (2005)

Label: Good Hands

1. Humble Beginnings (3:51)
  2. Sound of Philadelphia (3:38)
  3. Commander in Chief (3:56)
  4. How You Lose Your Mind (4:32)
  5. Crown of Thorns (5:36)
  6. Give It Up (4:10)

10. Coltrane (3:40)

met State Store

11. Already Dead (3:54)

met Chief Kamachi

12. Look at the Sun (4:05)
  13. Two Guns Up (3:36)
  14. Crumbs (3:24)

met King Magnetic

15. Eyes of My Father (4:58)
  16. Live as It Gets (6:10)
Rene1979
heb hem blind besteld mij benieuwen

Rene1979
Dat mensen niks over dit album zeggen.....Dit is een dikke 5!!!
Wat een gewldig album

Zeker een dikke 5!

Met uitschieters:
Sound Of Philadelphia
Fair One
Two Guns Up

Ik vind een 5 wel heel hoog maar dit is zeker een heel lekker album. GOeie beats, fijne stem meer heb je niet nodig, ja teksten maar die heb ik zo snel nog niet doorgrond. Ik geef nog geen score maar die volgt nog na een aantal luisterbeurten.

kArIzMa_TuRk
Jaa, goed album man. Goede nummers met ijzersterke teksten. Sound of Philly blijft de klapper van het album, gevolgd door Eyes of My Father. 4,0*

Heerlijk album ja, flow en beats zijn erg sterk..
Toppertje, zonde dat er zo weinig aandacht aan besteed wordt hiero

avatar van GarnalenPeller
Sean Price op Fair One . Wát een flow!

The I'ma start watch your glock popper not rocker Phantom of the Opera docter with a chopper
Belligerent bars bitch all being born to bullshit, do the knowledge on that while I pull this (toke)
Meet doo-wop West-African soup idiomeaning Uganda, matchmaking niggas smoke ganja
Motion lotion ocean twelve caper, I had the bitch now and then gave her to Brad Pitt later
Listen, dead rappers get better promotion, probably go diamond when I throw your head in the ocean
Broke rappers want bread but they steadily loathing, S and the E still can't rap to the beat
Speed knots on your head make y'all niggas blead burgundy untill y'all niggas act like you heard of me (P)
Listen, I be earth wind fire and ice, I'll have niggas talking slick shit, about Sean Price, nigga

Relax
Wat een fucking saai album dit.. dit heb ik nog nooit meegemaakt.

3,0* voor de lyrics.

Relax schreef:
Wat een fucking saai album dit.. dit heb ik nog nooit meegemaakt.

3,0* voor de lyrics.

Ja underground product waar je van moet houden....
Maar om nou te zeggen dit heb ik nog nooit meegegmaakt,,,??

Relax
Ja het geheel klinkt gewoon goed... maar Reef houd ervan om veel te lang door te gaan met rappen... de beats worden ook amper verzorgd tot afwisseling..
En natuurlijk hoe Reef zelf rapt verveeld mij, heletijd dezelfde flow.. nooit iets spectaculairs.
Het is gewoon nooit gebeurt bij mij dat ik een album van saaiheid uit doe.

Rene1979
ok ja dat vind ik juist een kwaliteit..Maar je kan het ook zo bekijken..
Ieder ze eigen ding he

Ik hoorde net voor het eerst wat nummers van deze man, ik ben onder de indruk..

grime schreef:
Ik hoorde net voor het eerst wat nummers van deze man, ik ben onder de indruk..

Zou zeggen luister dit hele album echt een classic imo

avatar van Pooiertje
Relax schreef:
Het is gewoon nooit gebeurt bij mij dat ik een album van saaiheid uit doe.

Je spreekt jezelf een beetje tegen

avatar van 'State Of Mind'
Harde plaat Zijn stem heeft veel weg van Obie Trice! Alleen heeft Reef wel sterkere lyrics. Deze ga ik nog vele malen beluisteren

avatar van 'State Of Mind'
Humble Beginnings

Beste track van het album, nergens haalt hij dat niveau, komt ook met name door de sterke productie.

Ik zit te twijfelen tussen een 3.5 en een 4.0.

avatar van MJ_DA_MAN
Wordt op 2 februari opnieuw uitgebracht.

avatar van P.O.W.
Eergisteren voor 2(!) euro op de mediamarkt site gekocht, vandaag op de deurmat. Beste prijs/kwaliteit verhouding ooit, heerlijke CD dit. Invisible Empire nog net iets beter imo maar dat doet niets af aan dit album.

avatar van Nr.4
Nice album, lyrical sterk, Reef vind ik verder wel een aardige mc, maar niet heel bijzonder. Qua producties had het een stuk beter gekund. Openingstrack is meteen de beste song vind ik.

nedbed
Commander In Chief is echt een heerlijk nummer.
Misschien wel mijn favoriet hier na Sounds Of Philadelphia dan. En ik maak hier ook gewoon een 4 van, schiet het gemiddelde ook lekker omhoog!

Wat blijft dit een goede plaat. In groot contrast tot wat Reef (en de rest van AOTP) tegenwoordig uitbrengen. Vooral Humble Beginnings is echt een fantastisch nummer.

avatar van Nr.4
Heb niet veel platen in m'n collectie die ik, als ze nu zouden uitkomen, niet meer zou kopen, maar dit is er denk ik eentje van. Vind dit anno 2015 vrij saaie underground hiphop met een stuk of 5 uitschieters naar boven en verder veel middelmatigheid met enkele matige tot slechte tracks. Leuk om weer 's te hebben gehoord, maar niet meer dan dat.