Thirty Seconds to Mars - Love Lust Faith + Dreams (2013)

Alternatieve titel: Love, Lust, Faith and Dreams

Label: Virgin

1. Birth (2:07)
  2. Conquistador (3:12)
  3. Up in the Air (4:35)
  4. City of Angels (5:02)
  5. The Race (3:40)
  6. End of All Days (4:46)
  7. Pyres of Varanasi (3:12)
  8. Bright Lights (4:51)
  9. Do or Die (4:07)
  10. Convergence (2:00)
  11. Northern Lights (4:44)
  12. Depuis le Debut (2:33)
avatar van coldwarkids
Up In The Air is niet zoveel aan. Misschien moet dat nummer nog groeien. Teveel electronica voor 30 Seconds To Mars

avatar van Gloeilamp
Up in the Air stelt niet zoveel voor inderdaad. Toch heeft ieder 30STM album wel enkele sterke nummers, dus ik zal deze ook zeker gaan beluisteren.

avatar van Kelzo
Up In The Air begint voor mij wel te groeien! Het is een simpel nummertje, ideaal gekozen voor een single natuurlijk, maar het luistert lekker weg. En Jared's stem klinkt toch wel érg fijn!

Hunter
Wat is die Leto een fascinerende man... Heeft een eigen mening, stijl en stemgeluid. Ben ontzettend benieuwd naar dit album. This is War vind ik ook erg goed en na het horen van Up in the Air ben ik benieuwd welk genre ze nu aanhangen.
De 'oude' 30STM vind ik een stuk minder spannend en het experimenteren met electronica vind ik juist een gedurfte en leuke toevoeging aan deze band.

1,0
Mee eens. Ik vind de oude wel beter, maar de meer commerciële kant wie ze nu varen vind ik niet heel erg. This is War bevatte voor mij de eerste helft veel sterke songs, hopelijk is het niveau op deze plaat niet verder gezakt.

avatar van Joeri_000
Een beetje elektro invloeden kunnen best geslaagd zijn maar bij de vorige plaat vond ik die kinderstemmetjes/koortjes wel erg !! 1e album vind ik ook het leukst.. Maar ben zeker benieuwd..

avatar van Gloeilamp
Toffe clipjes, erg mooi gedaan. The Race vind ik helemaal niks, en Conquistador vind ik wel goed. Het kan eigenlijk alle kanten uit met dit album, ik ben benieuwd.

Ennnnnnnn hij is gelekt.

Ik weet eerlijk gezegd nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het luistert allemaal wel lekker weg, maar de meeste nummers blijven niet echt hangen en er zijn ook geen echte hoogte/dieptepunten. Up In The Air is momenteel mijn favoriet.

Voor nu 3 sterren, maar misschien gaat deze score nog omhoog!

avatar van coldwarkids
Bright Lights en Do Or Die zijn mijn favoriet.. Verderest is het zeer matig en zijn de 'echte' nummers niet echt te horen zoals we gewend zijn van eerdere albums. Meer leegtes nu helaas.

Hunter
Wat deze plaat anders maakt, is dat hij niet (in mijn gevoel) gemaakt is met de gedachte om grote hits te gaan scoren. Al zou Do or Die een opvolger van Kings & Queens kunnen zijn. Nu een 2e luisterbeurt. Wat ik hoor klinkt niet verkeerd!

Northern Lights, Dat is toch een heerlijk dreigende opzwepende track?

marco-1968
Ik heb jared hoog zitten maar dit trek ik niet meer.

Had van mij iets meer mogen rocken, het album is het telkens net niet. Ik heb het gevoel dat Up In The Air onderdrukt worden door de elektronica. Er staan ook wel goede nummers op; denk hierbij aan Do Or Die! Conclusie: Het album is niet rauw/ruw genoeg!

avatar van james_cameron
Het lukt de band maar niet het geweldige titelloze debuut uit 2002 te overtreffen. Bij lange na niet, zelfs. Ook dit vierde album valt weer tegen. Ditmaal veel electronica en weinig gitaar. De dik aangezette zang van Jared Leto is vaak weer op het pathetische af, maar al met al is het album gelukkig wel iets subtieler dan voorganger This Is War uit 2009. Niet beter, daar is het songmateriaal te vlakjes voor, maar gelukkig zijn we wel grotendeels af van de koortjes/ gang vocals die het vorige album nadrukkelijk ontsierden. Het album begint en eindigt sterk, daar tussenin is het behelpen.

avatar van Benjamindaxx
is Convengence serieus gangnam style of een grapje van de youtube uploader. Ik mag toch hopen een grapje van de uploader..

avatar van coldwarkids
Hier gaan we natuurlijk geen antwoord op geven. Wat een vraag hier zeg!!

Benjamindaxx schreef:

Wat denk je nou zelf?

1,0
1 luisterbeurt gegeven: Het begin is spannend, maar daarna gaat het heel snel bergafwaarts. Binnenkort maar weer eens proberen. . .

avatar van Benjamindaxx
Ik snap wel dat het een grapje is.
Had er van mij best opgemogen, had het album nog wat diepgang gegeven.
(weer een grapje).

1,0
Pffff erg zwak. Na de opening gaat ie rap erg rap bergafwaarts. Standaard, niks nieuws. Hoog oh en ah en oeh gehalte. Teksten zijn zenuwslopend slecht. Laat ze aub een flinke stap terug doen, pak een gitaar, bas en drums en ga weer simpele rocknummers schrijven!

"Dit is ons grootste project ooit. Waar iedereen nog maar losse nummers maakt, daar maken wij een heus concept album! "

avatar van tbouwh
Opening Birth is erg sterk. Daarna echter valt het wat tegen, Up in The Air is redelijk maar geen hit a la Kings & Queens. Bij het aparte maar sterke soundtrack-achtig Pyres of Varanesi wordt mijn aandacht weer getrokken. Bright Lights is erg mooi. ook Do or Die is erg goed. Dan hebben we de pluspunten gehad. Gangnam Style in 'Convergence' is ronduit beschamend. Laat staan een muziekdoos in het laatste nummer.
Rest van de nummers doen me vrij weinig, voor de goede nummers geef ik nog een spreekwoordelijke voldoende

Hunter
Het grijpt me niet aan. Bright Lights is een erg mooi liedje, ook Northern Lights vind ik een zeer goed nummer. Het probleem bij 30STM is dat ze nu te overambitieus zijn geworden. Leto is echt wel een intrigerende man maar hij is een beetje doorgeslagen. Ook de award voor beste songwriter wint hij niet... De 'Oh' 'Hey' en 'Wooh's storen me en geven het een kinderlijk tintje.

Ik had hoge verwachtingen. Als je hier echt 3 jaar op heb moeten wachten, soms heb je het gevoel alsof het in een maand in elkaar gezet is.
Het is allemaal niet slecht, maar ook niet goed. Een erg gemiddeld album met uitschieters. Een drie voor nu.

Zonde.

avatar van samslam
bah, die 'up in the air, waarom moet dat op mijn radio?, zijn er nu echt onverlaten die dit goed en/of muziek vinden?

avatar van sergifornia
Up In The Air vind ik juist best wel lekker, al moest het wel even groeien. Ben nu voor het eerst het album aan het luisteren en vind het moeilijk om mijn aandacht erbij te houden. Teveel blazers dan dat ik lief heb en het is heel erg ver zoeken naar een rock geluid.

avatar van sergifornia
Ben een fan van 30 Seconds to Mars, maar de eerste keer was een verschrikkelijke luisterervaring. Do Or Die was heel tof op Pinkpop, dus ben ik het weer gaan proberen. Het is er alleen niet beter op geworden. Het begint nog veel belovend en Conquistador vind ik ook wel een goed nummer, na Up In The Air vind ik naast Do Or Die alleen maar verder zwakke teksten en vaak het gevoel dat een ander het al eens heeft gedaan. Na tegenvallende vierde albums van andere artiesten die ik volg had ik niet al te hoge verwachtingen, maar ik voel me alsnog teleurgesteld. Deze band kan zoveel beter, getuige hun eerdere drie albums.

Na This is War vond ik dit album in eerste instantie redelijk tegenvallen en ik denk dat ik niet verder dan 2,5 ster was gekomen. Maar gelukkig heb ik ze daarna op Rock Werchter in 1 van de voorste vakken mogen zien en wat was dat een topshow. Vooral topshow, want muzikaal voegt het live bij 30STM meestal vrij weinig toe of worden de nummers slechter. Toch heeft die show toch wel wat toegevoegd aan de nummers als Conquistador en Do Or Die. 3,5 ster.

avatar van Gloeilamp
Het optreden van Rock Werchter heb ik ook goed gezien, maar dat was voor mij misschien wel het slechtste optreden van het weekend. Jared Leto zingt live echt niet best, terwijl hij dat op plaat altijd prima doet. Het was een flinke tegenvaller voor mij, net als dit album trouwens. 30STM lijkt met ieder album minder te worden.

2.5

Voor End of All Days, Bright Lights en Northern Lights wat ik hele goede nummers vind. Voor de rest echt hapklare brokken van Jared Leto.

avatar van iJorno
Valt me heel erg tegen in vergelijking met de voorgaande albums, alleen "Up in the Air" en "Do or Die" zijn lekker. Verder houd het op. De rest lijkt wat saai in vergelijking met het vorige album.

Jammer, redelijk hoge verwachtingen van het album

avatar van tbouwh
Matig, en dat is jammer. Ondanks alle overbodige showelementen bij hun liveconcerten is 30 Seconds to Mars wel degelijk in staat steengoede rocknummers te produceren. Denk maar aan briljante nummers als Kings& Queens, Vox Populi en This is War, afkomstig van hun vorige album This is War. Op dit album is echter te horen dat ze het juiste pad zijn kwijtgeraakt: enkel Do or Die doet denken aan de ´hoogtijdagen´ van de band. Er zitten nog wel wat aardige elementen in: denk aan de soudtrackelementen in track 7 en de opener, en het redelijke Bright Lights. De rest van de nummers is echter zodanig matig, dat ik geen voldoende kan geven. Zonde, want de potentie is/was er. 2,5*

avatar van Beukertje
Gewoon een dikke tegenvaller. Uithuilen en opnieuw beginnen.