Dave Matthews - Some Devil (2003)

Label: RCA

5. Trouble (5:44)
  6. Grey Blue Eyes (3:01)
  7. Save Me (4:33)
  8. Stay Or Leave (4:02)
  9. An' Another Thing (5:30)
  10. Oh (2:48)
  11. Baby (2:19)
  12. Up and Away (4:19)
  13. Too High (5:38)
  14. Gravedigger (Accoustic) (3:52)
avatar van RWL
RWL
Eerste CD, die in een studio opgenomen is, van Dave Matthews zonder zijn vaste bandleden. Er zijn CDs van Dave Matthews met Tim Reynolds, maar die waren allemaal Live opgenomen.

Qua tekst/lyrics is dit misschien een wat zwaar, want de dood speelt een nogal grote rol. Maar de teksten zijn werkelijk fenomenaal, vooral van Gravedigger, Trouble en Some Devil.
Een groot succes dus, Dave zonder Band, alhoewel het toch wel vreemd is zonder die band in de naam .

Geweldig album... Gravedigger is briljant... en de accoustische versie van Grey Street geeft me elke keer weer kippenvel!

avatar van coolaid
Ik hoorde het nummer Some Devil zojuist op de generiek van 21 Grams, prachtig nummer, prachtige film ook. Ben wel benieuwd naar meer werk van hem.

neo (crew)
Eind generiek trouwens. Eigenlijk zit het dan nu al helemaal goed als je Some Devil prachtig... Voor mij was het een remix van When the World Ends die mij naar hun toetrok, daarna via een vriendin veel gehoord en was verkocht.

mefyfrancky
TOO HIGH is gewoon weg de max van de totale CD !
Wat een nummer, wat een opbouw, wat een tembre, wat een gevoel straalt er niet uit de boxen.
Dave kennen we reeds lang doch zo'n prachtsong heeft hij nog nooit gemaakt.

PROFICIAT DAVE !!!

avatar van Bighead
Ijzersterk album.
Gravedigger en Some Devil zijn mijn favorieten.

4,5 *

avatar van Bighead
Ach... kan het niet laten...het blijft een prachtplaat...

hoppa...0,5* erbij en 5* is het resultaat

avatar van Justinx
Alleen maar lofende woorden zie ik hier, en inderdaad, wie ben ik om te zeggen dat dit niet zo is? Heerlijk album van Matthews. Niet het beste album naar mijn mening, maar zeker wel lekker. Helaas is het na de problemen die Dave Matthews Band had de afgelopen jaren, nooit echt meer goed gekomen met de band. Het album Stand Up van vorig jaar vond ik veel minder dan hun vorige meesterwerken. Op dat album zijn ze hun eigen stijl compleet bijster. Erg jammer.

avatar van bernard

Fri / Mar 9 / Ancienne Belgique / Brussels, Belgium
Sat / Mar 10 / Paradiso / Amsterdam, Holland
Mon / Mar 12 / Columbiahalle / Berlin, Germany
Tue / Mar 13 / E-Werk / Koln, Germany

Eindelijk!!!!!! Hier heb ik heel lang op gewacht. Ik neem in 2007 vakantie in maart. Nu nog aan tickets geraken.

avatar van Yak
Yak
Berichten verplaatst naar Dave Matthews

KW2
So Damn Lucky is voor mij echt het mooiste nummer van het album. De andere nummers zijn zeer mooi, ik kan niet wachten op z'n nieuwe soloalbum..

avatar van Will u.be
ken t liedje some devil via de geweldige film 21 grams.. prachtig

avatar van Will u.be
wat lijkt zijn zangstem soms ongelofelijk veel op die van ryan adams

avatar van Shelter
Mooi album.. Gravedigger, Grey blue eyes en up and away zijn mijn favorieten. Ik moest in het begin erg wennen aan zijn stem, omdat die breekbaar lijkt...maar als je er een maal aan gewend bent blijft er alleen maar lof over. 4*

avatar van masterdude
Jammer dat deze plaat zo onbesproken blijft. Echt prachtig..

avatar van hansjuvefan
Justinx schreef:

En, al naar hun nieuw album geluisterd?

Kosinski
masterdude schreef:
Jammer dat deze plaat zo onbesproken blijft. Echt prachtig..

Inderdaad, toch wel een verassend goed album wat mij betreft.
Ik dacht altijd dat Dave Matthews een wat voorspelbare brave artiest was.
Dit album nodigt echter uit om meer van hem te gaan beluisteren.

avatar van thidjuz
Dit album ontdekt dankzij mijn ouders. Gewoonweg geweldig, vooral sommige teksten.

Geweldige plaat die meer aandacht verdiend.

avatar van Elminius
Too High en het akoestische Gravedigger:

avatar van Broem
Verzamelde werken van de onbekendste Amerikaan in Europa weer aan het herbeluisteren. Dave is een rasartiest die zijn status buiten de USA nooit heeft kunnen bevestigen buiten dat land. Dat is erg jammer want de man laat met zijn band op al zijn albums een buitengewone kwaliteit horen. Muzikaal, songteksten, timbre alles klopt gewoon. Ook live staat de band als een huis. Some Devil is een prima album met afwisselende en pakkende songs. Nergens over THE top. Geweldige artiest met een rijk oeuvre. Akoestische uitvoering van Gravedigger is erg mooi. Kippenvel.