The Mike Flowers Pops - A Groovy Place (1996)

Label: PolyGram

1. A Groovy Place (3:51)
  2. Wonderwall (2:41)
  3. The "In" Crowd (3:01)
  4. Light My Fire (2:55)
  5. Please Release Me (4:07)
  6. Venus as a Boy (2:55)
  7. Crusty Girl (4:53)
  8. The Velvet Underground Medley (4:55)
  9. Freebase (2:52)
  10. 1999 (3:22)
avatar van ravenstein
Fantastisch leuke cd die ik ontelbare keren beluisterd heb en nog steeds niet beu ben.
Erg goeie Easy Listening die in de tijd zeer populaire was in thuisland Groot-Brittannië. Hier was de band vooral gekend door de Oasis-cover Wonderwall.
Degenen die dat nummer goed vonden moeten de rest ook maar eens beluisteren, want het meeste op A Groovy Place is van hetzelfde hoge niveau. Minste moment is de Velvet Underground-medley.
Benieuwd wat er van de groep geworden is, want ik had hier graag een vervolg op gezien.

EVANSHEWSON
ravenstein schreef:

Kijk, Ravenstein, je hebt dat quasi perfect gezegd, of geschreven eigenlijk!

Ik denk daar KREK hetzelfde over!

Prima plaat, ik vind 4.5 sterren jawel ****1/2

avatar van citizen
Dit is natuurlijk een fantastisch album, vooral omdat de in en in serieuze muziekliefhebber met covers van Doors en V.U. doelbewust tegen de schenen getrapt wordt.
Hulde, mooie plaat!

avatar van Helicon
HIJ STAAT EROP!!

Wat een geweldig grappig album is dit! Die heerlijke easy tunes uitvoeringen van Wonderwall (beter dan het orgineel) Light my fire.

Zet dit op en de dag, hoe grijs ook, wordt een stuk mooier!

avatar van Guinness1980
Ken van dit album alleen Wonderwall. Is de rest ook in deze stijl?

Father McKenzie
Yep, als je van hun cocktail-versie van Oasis' Wonderwall houdt, zal de rest je ook wel bevallen
Light My Fire (Doors) springt er voor mij ook uit, alsook Venus as a Boy.

1999 is ook geweldig. Die heb ik nog wel eens gebruikt in een popquiz.

avatar van Guinness1980
Father McKenzie schreef:
Light My Fire (Doors) springt er voor mij ook uit, alsook Venus as a Boy.

Vind het best een grappige versie maar of ik het een heel album lang zou kunnen volhouden betwijfel ik.

Toch ga ik het binnenkort eens beluisteren.