Alannah Myles - Alannah Myles (1989)

Canada
Label: Atlantic

1. Still Got This Thing (4:36)
  2. Love Is (3:42)
  3. Black Velvet (4:46)
  4. Rock This Joint (4:05)
  5. Lover of Mine (4:39)
  6. Kick Start My Heart (3:43)
  7. If You Want To (4:08)
  8. Just One Kiss (3:39)
  9. Who Loves You (3:37)
  10. Hurry Make Love (2:18)
nanneb
heb het hele album nog niet gehoord en ga dus nog niet stemmen. maar Black Velvet is echt een prachtig nummer!

Ik wil deze ook nog snel keer kopen, heb enkele songs al eens gehoord.
En ja Black Velvet is en blijft een mooi nummer

avatar van FunkStar
Wat een mooie rauwe stem heeft Alannah! In het voorjaar van 1990 kwam Alannah met de single Black Velvet en het is na al die jaren een echte radio - evergreen geworden. De 2e single Love Is deed het iets minder. Jammer dat we daarna bar weinig van haar gehoord hebben. Aleen het latere uitgebrachtte Song Instead Of A Kiss herrinner ik me nog vaag.

avatar van winterstorm
Schitterende stem en een album met ouderwets veel goeie nummers op.

avatar van Rinus
Black velvet is zo sensueel gezongen. Voor de rest een prima rockalbum.

stuart
Lekker rockalbum met het prachtige Black Velvet (over Elvis).

avatar van Snakeskin
Artieste die een beetje tangerig overkomt maar met "black velvet"wel een all time classic heeft afgeleverd. Een highlight in haar oeuvre. De volgende singles (o.a. Love is) waren stukken minder.

avatar van Madjack71
Allanah Myles heeft heeft de ideale stem voor pittige, rauwe rocknummers, of ingetogen akoustische liedjes. Helaas zijn deze m.i. op dit album niet ruim vertegenwoordigt.
Opener Still got this Thing hakt er al wel goed in. Black Velvet is de klassieker en dan heb je ook nog wel Kick Start My Heart, dat wat kissiaaans aandoet en het mooie gestripte Hurry Make love. De andere doen wat vlakker aan. Maar als geheel toch nog wel voldoende.

avatar van Dibbel
Pittige debuutplaat van deze Canadese zangeres, die in 1990 toch een half jaar in de LP-Top 50 stond.
Goede stem met een rauw randje inderdaad geschikt voor (hard)rock.

Black Velvet is natuurlijk de hit hier en nog altijd een classic rock radio-anthem.
Voor de rest rockt het er af en toe stevig op los met Still Got This Thing, Rock This Joint en Kickstart My Heart en dat klinkt dan ook best lekker.
Love Is was de tweede hit en heeft een lekkere drive, en haalde net de onderste regionen van de hitparade. Het mooie en rustige Lover Of Mine (zo mooi gezongen) had de derde hit moeten worden, maar haalde de hitlijsten al niet meer. Het is wel het mooiste nummer van het album.
Na Kickstart My Heart zakt het niveau iets in, al is Who Loves You nog wel een sterk nummer en met Hurry Make Love wordt er ingetogen afgesloten.
En dit album wordt niet verpest door jaren-80 syndrums en te veel toetsenpartijtjes.

Haar latere albums haalden het allemaal niet meer bij het succes van deze. Of dat terecht is hoop ik nog binnen afzienbare tijd achter te komen.

avatar van Boermetkiespijn
Ik denk niet dat ik de enige ben die dit album is gaan beluisteren voor "Black Velvet".
De rest viel me ook zeker niet tegen! Goede rockplaat, gouden strotje...

"Kick Start My Heart", ook leuk...

avatar van LucM
Een album dat ik lange tijd niet meer gedraaid heb maar nu eens uit de kast gehaald. Destijds gekocht vanwege de single Black Velvet maar de overige songs staan zowat op dezelfde lijn: stevige rock dat in het midden ligt tussen blues en AOR met een behoorlijk rauwe stem en af en toe een ingetogen nummer. Gelukkig geen syndrums en overheersende synths die vele jaren '80 albums verpesten maar een meer natuurlijke en open productie. Na dit album heb ik niets meer van haar gehoord.