Accept - Death Row (1994)

Duitsland
Label: RCA

1. Death Row (5:17)
  2. Sodom & Gomorra (6:29)
  3. The Beast Inside (5:57)
  4. Dead On! (4:52)
  5. Guns 'R' Us (4:41)
  6. Like a Loaded Gun (4:20)
  7. What Else (4:40)
  8. Stone Evil (5:23)
  9. Bad Habits Die Hard (4:41)
  10. Prejudice (4:14)
  11. Bad Religion (4:27)
  12. Generation Clash II (5:05)
  13. Writing on the Wall (4:25)
  14. Drifting Apart (3:03)
  15. Pomp and Circumstance (3:44)
avatar van Sinner
Nog zo'n album dat totaal ondergewaardeerd word. Het is zeker niet zo'n uitstekende plaat als de klassiekers, maar er valt best wel wat te genieten. Alles is nog wat simpeler en directer geworden, maar de band trekt zich behoorlijk uit de slag getuige nummers als Sodom & Gomorra, Death Row of Guns 'R Us. Ook de re-make van Generation Clash is zeker niet slecht en hetzelfde mag gezegd worden van de twee afsluitende instrumentaaltjes.

avatar van Sir Spamalot
Het is opnieuw die bekende Teutoonse mix tussen midtempo stampers en een paar iets snellere nummers, de grootste verrassing zit voor mij in de aanwezigheid van twee instrumentale nummers. Ik denk dat op hun vorig album hun eerste instrumentaal nummer ooit staat. Ik vind het allemaal zo denderend niet meer. 71 minuten Accept is trouwens ook meer dan genoeg voor één album.

avatar van Edwynn
Death Row is in mijn beleving nog best een sterke aflevering uit de Acceptkronieken. Met twee poten in de jaren 90 maar toch ook met voldoende pure heavymetaltrekken die Accept altijd kenmerkten. Ook de hairtrekjes worden daarbij niet vergeten. Eat The Heat wordt daarvoor nog eens afgestoft door middel van een remake van Generation Clash. Dat voegt op zich niet zoveel toe al is het de stem van Dirkschneider die er toch stiekem iets speciaals van maakt. Het speelt allemaal lekker weg. De lange speelduur is voor mij geen obstakel gebleken.