Jason Isbell - Southeastern (2013)

Country
Label: Southeastern

1. Cover Me Up (4:54)
  2. Stockholm (2:51)

met Kim Richey

3. Traveling Alone (4:29)

met Amanda Shires

4. Elephant (3:39)
  5. Flying Over Water (4:00)
  6. Different Days (3:36)
  7. Live Oak (3:37)
  8. Songs That She Sang in the Shower (3:58)
  9. New South Wales (3:55)
  10. Super 8” (3:27)
  11. Yvette (4:30)
  12. Relatively Easy (4:45)
avatar van Renoir
Maar je had vrijdag in Paradiso natuurlijk de CD moeten kopen! Was maar een tientje.

avatar van wvv89
Had ik inderdaad moeten doen ja

wvv89 schreef:
Had ik inderdaad moeten doen ja

Die heb ik gekocht voor mn schoonvader terwijl hij aan het pissen was. Pittig druk op het einde bij die stand.

avatar van jeroenheinz
Voor mij de beste plaat van de laatste jaren. Elk nummer is raak en vol emotie. Was er niet bij in Paradiso, maar de dag erna in Brussel gelukkig wel en het was schitterend!

jeroenheinz schreef:

Ja he ik vond het ook geweldig. Echt zo'n krachtige stem heeft hij.

avatar van jeroenheinz
Klopt helemaal!

avatar van Tav74
Wat mij betreft een van de beste albums van de laatste jaren. Goede liedjes, geweldig rake teksten, indringende stem (zeker live). Raakt me ook nu iedere keer als ik het opzet. Isbell deed bij de Truckers al geweldige dingen, maar dat overtreft hij met zijn solowerk inmiddels ruimschoots.

avatar van Dave82
Topplaat. Hoogtepunten wat mij betreft Stockholm, Relatively Easy en Cover Me up! Live nu twee keer gezien en twee keer een geweldig optreden gezien. Leuke positieve band om hem heen en fantastische stem die mensen raakt. Afgelopen augustus was Tivoli muisstil tijdens Bv Cover Me Up.

MartijnDigitaal
Na Something More Than Free grijs gedraaid te hebben ben ik eerdere albums van Jason Isbell gaan beluisteren. Ik heb het laatste album in mijn persoonlijke top 10 staan, maar deze doet er amper voor onder. Beide albums behoren tot de beste albums die er de laatste jaren zijn verschenen!

Dave82 schreef:

Ik ook 2 x vorig jaar. Ga je aankomende november weer ?

Ik heb alweer kaarten gehaald hoor.

Groet

avatar van Dave82
Lambchop schreef:

Ik ook 2 x vorig jaar. Ga je aankomende november weer ?

Ik heb alweer kaarten gehaald hoor.

Groet

Kon het niet laten om ook weer kaarten te halen, dus ben er ook weer bij. Gewoon te goed om te missen

avatar van viking1
Wat een prachtige plaat!
En wat een fantastische opener gelijk(cover me up), de trend is gelijk gezet!! Heerlijke americana, singer song writer muziek ?.
Alleen nummer 10 super "8" springt er wat uit de verder redelijk ingetogen plaat. Nummer 10 past idd beter op een drive- by truckers album, zoals hier ook al eerder gememoreerd.
Vindt wel een mooi nummer, maar breekt het rustige balans van het album. Daar in tegen wekt het je wel weer even wakker mooi stevig nummer.
Maar wat een fantastische album!! Heb hem op vinyl voor 18 euro gekocht, zeker geen miskoop!

avatar van Shelter
Ik ben meer van de hiphop en electronic music, maar vindt dit een prachtig album met veel gevoel en mooi spel. Ik ben onder de indruk en ga meer van hem checken. 4*

avatar van wilbur
Inderdaad mooie muziek, goed gespeeld,verstaanbaar gezongen, maar ik vind het zo saai..
Het mag van mij juist wel wat minder bloedeloos.

avatar van Muziekverslaafd
Fantastische plaat! Met afstand het beste album wat de beste man tot nu toe gemaakt heeft.