Deutsch Amerikanische Freundschaft - Gold und Liebe (1981)

West-Duitsland
Electronic
Label: Virgin

1. Liebe Auf den Ersten Blick (3:57)
  2. El Que (3:33)
  3. Sex Unter Wasser (3:04)
  4. Was Ziehst du an Heute Nacht (3:46)
  5. Goldenes Spielzeug (3:57)
  6. Ich Will (3:19)
  7. Muskel (3:23)
  8. Absolute Körperkontrolle (3:12)
  9. Verschwende Deine Jugend (3:48)
  10. Greif nach den Sternen (3:39)
avatar van frolunda
De muziek van D.A.F. was destijds (rond 1982) ,mede door het gebruik van de vele elektronika en de aparte zang behoorlijk vernieuwend maar klinkt tegenwoordig voornamelijk simplistisch.Alleen het nummer Der Mussolini (niet op dit album) heeft nog steeds een cultstatus.Gold und liebe vind ik maar een middelmatig album,de sound is best OK maar het ontbreekt de band eenvoudigweg aan goede nummers.Sex unter wasser is nog de meest opvallende en ter gelijkertijd,samen met het opzwepende Verschwende Deine Jugend beste track.Denk overigens wel dat Rammstein hier ook veel naar geluisterd heeft.

Raar maar 1 bericht.
Deze plaat vind ik beter dan Alles is gut.
Synth meets new wave, zit ook wat Kraut in, niet zo toegankelijk als menigeen dacht/denkt.
Verschwende deine Jugend, wat een nummer

avatar van Faalhaas
geplaatst:
frolunda schreef:
Denk overigens wel dat Rammstein hier ook veel naar geluisterd heeft.

Dat denk ik ook. Ze hebben zelfs een nummer dat Ich Will heet.