The Beatles - Free as a Bird (1995)

Label: EMI

1. Free as a Bird (4:26)
  2. I Saw Her Standing There (2:52)
  3. This Boy (3:18)
  4. Christmas Time (Is Here Again) (3:02)
Father McKenzie
Leuk hoe Free As A Bird tot stand is gekomen. Er was die Demo van John, en de overige drie "deden alsof John met vakantie was en hen gevraagd had die demo uit te werken", dat verhaal hoor en zie je de nog levende Beatles in The Beatles Anthology vertellen, al voerde Paul zoals vaker het hoogste woord;

En Jeff Lynne moet zich als een kind in een snoepwinkel gewaand hebben; een grotere Beatlesfan als Jeff is nauwelijks denkbaar... en dan eindelijk een nummer producen van the Fab... euh Three...

Jammer dat als bonus de originele demo van John er niet opstaat, ik heb die ooit gedownload, vraag me niet meer wààr, want ik doe normaal nooit moeite om iets te downloaden, doch als het Beatlesgerelateerd is, tja... dan zweet ik me desnoods kapot om daar toch aan te geraken, en het lukte.

avatar van devel-hunt
Alleen die slide guitar van Harrison, die vette drums van Ringo en die ronkende stuwende bass van Macca zijn al genoeg redenen om dit een goede plaat te vinden. Voeg daarbij de mooie en veelzeggende zangpartijen van George en Paul en deze plaat had tot iets groots uit kunnen groeien. Vraag blijft alleen waarom de iele bootleg stem van Lennon met de huidige technologie niet van hogere en betere kwaliteit had kunnen zijn, want nu klinkt het alsof Lennon via een medium uit de hemel meezingt en dat kan toch niet de bedoeling zijn geweest, hoewel je dat bij The Beatles nooit zeker weet!!

avatar van Stijn_Slayer
Free As A Bird is best aardig, de rest vind ik niks aan.

Leuke cd single, met leuke extratjes die niet op de Anthology staan.

Free as a bird was voor mij alleen al bijzonder omdat de 3 Beatles EINDELIJK weer eens wat samen deden!

En het nummer is nog geslaagd ooK!