Volbeat - The Strength / The Sound / The Songs (2005)

Denemarken
Label: Mascot

1. Caroline Leaving (3:15)
  2. Another Day, Another Way (3:03)
  3. Something Else Or... (4:08)
  4. Rebel Monster (2:55)
  5. Pool of Booze, Booze, Booza (3:39)
  6. Always, Wu (2:33)
  7. Say Your Number (4:43)
  8. Soulweeper (3:40)
  9. Fire Song (4:20)
  10. Danny & Lucy (11 Pm) (2:52)
  11. Caroline #1 (4:13)
  12. Alienized (4:08)
  13. I Only Wanna Be with You (2:44)
  14. Everything's Still Fine (3:21)
  15. Healing Subconsciously (5:37)
avatar van Eddie
Ik heb deze band in het voorprogramma van Helmet gezien (melk weg 16-12-05) en waar Helmet zwaar tegenviel vond ik Volbeat erg sterk lekkere hakkende riffs echte Hardcore/metal combi. Ik ben heel benieuwd naar deze plaat.

avatar van WBN
WBN
ik ben hem nu aan het luisteren, tot nu toe helemaal geweldig:D

avatar van WBN
WBN
echt een geweldig album met geen elkel slecht nummer , 5!

avatar van DenniX
Origineel, catchy, hard en een vette cover van een gauwe ouwe...

Wat heb je meer nodig?

4.5/5

RobixXx
Jow Deepack

zeer vernieuwende metal op de manier gespeeld hoe het moet.
Cheesy bombastische en erg lekkere metal met een zalige voice
VOLBEAT

avatar van notsub
Ik heb eerst het tweede album geluisterd, maar dat is een naadloos vervolg op deze. Dezelfde sfeer, geluid en met de zanger weer in de hoofdrol. Het bevat een beetje weinig variatie in de nummers onderling en doet het vooral live erg goed. Niets vernieuwend aan, dit is pure recycling van Metallica in een vrolijke bui.

avatar van WinterBase
Paar weken geleden getipt door een vriend en nu eigenlijk best wel hooked aan het album. Ik vind het een super album.

amai wat een klassebak. De cleane stem past hier wel goed bij. Jammer dat hun optredens op graspop met hacride overlappen.

avatar van Devoo
Productie van dit album is precies iets minder dat de opvolger, maar dat doet geen afbreuk op het songmateriaal! Geweldig allemaal!

Ook ik luisterde eerst naar Rock the Rebel, wat ik een geweldige plaat vind. Dit doet er niet veel voor onder. Het verschil voor mij zit 'm in de kwaliteit van de songs. Die zijn op Rock the Rebel bijna allemaal goed, terwijl er hier een paar wat minder zijn. Maar het grootste deel van de songs is ijzersterk. Uitschieters zijn: Say your Numer, Soulweeper, Caroline #1 & Alienized. Die zijn echt geweldig!
Als je dan ook nog bedenkt dat dit hun debuutalbum is, dan zegt dat veel over Volbeat: een steengoede band met een supersound.

avatar van ConfuseMyCat
Alleen nog maar ' I Only Wanna Be With You ' gehoord.
Maar ik moet zeggen, het heeft een speciaal sfeertje.
Binnekort eens alle nummers beluisteren!

avatar van metallica1997
minste volbeat album maar toch een aantal zeer sterke songs als say your number en pool of booze booze booze

avatar van SebastiaanQuekel
Van alle Volbeat-platen draai ik deze toch wel het minst. Jammer dat ze (voor mij) zo'n relatief matig debuut hebben gemaakt. Er zitten zelfs gewoon enkele kutnummers tussen, waaronder Rebel Monster, Always Wu en Say Your Number.

De cover I Only Wanna Be With You en Danny & Lucy en Poole of Hooze, Booze, Booza zijn daarentegen wel lekkere nummers.

2,5 ster.

Net voort eerst gehoord

1ste reactie, ey, Life of agony! (voornameijk de zang dan, maar qua lomp gitaarsrpel komt men ene aardig eind in de buurt van die band)

2de reactie, nondeju , waarom hoor ik dat nu pas voort eerst, da klinkt wel erg straf en smaakt naar meer

dus, pindakaas en hij staat nu op

i like

Edit 17:53, godnakkes nummer 5, Pool of Booze, hakku!!!

vette plaat! bedankt ruben!

avatar van james_cameron
Dit debuut is beduidend steviger dan de platen die erna zouden komen; meer metal en minder rock(abilly). De stijl die de band hier brengt ligt mij dan ook wat meer. De zware ondergrond met daaroverheen de fijne stem van Michael Poulsen (die zingt als een kruising tussen Metallica's James Hetfield en Life Of Agony's Keith Caputo) klinkt bijzonder lekker, ook al is er weinig variatie tussen de songs onderling. Die variatie zou de band op de latere albums wel toepassen.

avatar van Stuntovic
Sinds kort met deze band in aanraking gekomen en het was meteen goed. Me maat had het als achtergrond muziek aangezet tijdens een gezellige bier avond. Kaartje leggen, slap lullen en headbangen. Wat me opviel was dat ik af en toe dacht van: Damn! Dit nummer ramt er ff lekker in! En dat gebeurde meerdere keren op de avond. Nu ik wat meer in de band ben gaan verdiepen kwam ik erachter dat dit album inderdaad steviger is dan de daarop volgenden. Dit is daarom ook echt wel mijn favoriet, en dat maakt het weer zo grappig als ik de andere reacties lees. Het lijkt wel alsof mensen dit; of het beste of minste album vinden van deze band. Ga wel alle albums wat meer luisteren en later komt wel een verdict.
Wat is het toch fijn om toch nog nieuwe vette bands te vinden wanneer je denkt zo'n beetje alles wel te kennen. TOP

avatar van Rinus
k vind dit toch een zeer vet album. Ik weet niet, waar dat rockabilly vandaan moet komen, maar op dit album hoor ik eigenlijk alleen duidelijke (vroege) Metallica invloeden. Er wordt heerlijk geriffd (soms tegen het shredden aan) en flink gebeukt. Dit is ook het eerste album, dat bij mij op de deurmat valt, maar wat een binnenkomer. De anderen moeten nog komen (ik heb gelijk de gehele back-catalogus gekocht).

avatar van Kronos
Rinus schreef:
De anderen moeten nog komen (ik heb gelijk de gehele back-catalogus gekocht).

Heb ik vandaag ook gedaan.

Het leek me niets voor mij, Volbeat. Maar twee weken geleden toch eens een album geprobeerd. Dat was Outlaw Gentlemen & Shady Ladies en dat beviel erg goed. Intussen de hele discografie maar aangeschaft.

Mooi albumdebuut, dit.