Pat Metheny Group - Still Life (Talking) (1987)

Jazz
Label: Geffen

1. Minuano (Six Eight) (9:25)
  2. So May It Secretly Begin (6:24)
  3. Last Train Home (5:38)
  4. (It's Just) Talk (6:16)
  5. Third Wind (8:33)
  6. Distance (2:43)
  7. In Her Family (3:15)
avatar van titan57nl
Deze is echt grappig....wat zou Metheny hier zelf van denken als hij al wist dat een marching band zijn nummers speelt.

YouTube - Riverton marching Band- Minuano (movement 3)

Ziegler
Score toch maar verhoogd naar een 5. Ik heb hem in 1987 gekocht en draai hem nog steeds met veel plezier. Op één of andere manier verveeld dit album nooit. Ik vond hem hier en daar wat gladjes, maar een album dat mij in toenemende mate raakt vergeef ik dat.

Ziegler schreef:

Is ook een van zijn betere albums, zo een album als the way up vind ik een verschrikking, er zit geen oprechte emotie in, meer een tour de force van technische hoogstandjes.
So may it secretly begin, is trouwens mijn favoriet van dit album.

avatar van Broem
Still Life tekent toch maar weer de enorme veelzijdigheid van Pat Metheny. Doorspekt met Braziliaanse invloeden en een mooie 'western' Last Train Home. Fusion op z'n best en zo ontzettend smaakvol en geïnspireerd gemaakt. Staat nog als een huis overeind na al die jaren. Ga met een 0,5* mee omhoog. Secret Story blijft voor mij HET album waarin alles bij elkaar komt wat de man en zijn band in zich hebben. Al jaren mijn favoriete album. Weergaloos.

@titan
Van so may it secretly begin bestaat er ook een vocale versie. Mooi mummer inderdaad.

Ziegler schreef:
@titan

Hoi, oh leuk, waar kan ik die vinden, you tube?

Ken alleen deze vocale uitvoering van Follow me.

Tam, gdzie nie siega wzrok - Anna Maria Jopek- - YouTube

Zoek op mania mienia.

avatar van Kronos
Ooit, lang geleden, zomaar op de gok gekocht. Al kende ik Pat Metheny van zijn samenwerking met Joni Mitchell. En ik vond de hoes mooi. Het was lang geleden dat ik het album nog beluisterd heb. Het blijft een prachtplaat.