Craig Armstrong - Film Works 1995-2005 (2005)

Score
Label: Family

1. O Verona (William Shakespear's Romeo & Juliet) (1:28)
  2. Escape (Plunkett & Macleane) (3:12)
  3. Main Theme (The Quiet American) (5:03)
  4. One Day I'll Fly Away (Moulin Rouge) (3:20)

met Nicole Kidman

5. Rise (The Negotiator) (3:11)
  6. The Balcony Scene (William Shakespear's Romeo & Juliet) (5:26)
  7. Glasgow Love Theme (Love Actually) (2:07)
  8. The Ball (Plunkett & Macleane) (3:04)
  9. Will You Come Back to Me (The Quiet American) (1:33)
  10. Rebecca (Plunkett & Macleane) (2:39)
  11. This Love (Cruel Intentions) (4:47)

met Elizabeth Fraser

12. Della's Theme (Ray) (4:45)
  13. Main Theme (The Clearing) (1:21)
  14. Main Theme (Orphans) (3:51)
  15. New York City (The Bone Collector) (3:01)
  16. Nature Boy (Moulin Rouge) (3:30)

met David Bowie

17. Death Scene (William Shakespear's Romeo & Juliet) (2:11)
  18. Ascension (Moulin Rouge) (3:16)
  19. Clair de Lune (Chanel No. 5) (2:03)
neo
Wederom weer een verzamelaar van Armstrong's werk. Niet veel nieuws onder de zon. Waar Piano Works weer veel herhaalde van twee eerdere albums is deze compilatie weer stukken gevarieerder. Overigens geen punt want magistraal is het allemaal. Met een stukje score van Luhrmann's nieuwste film Chanel No. 5 en een thema van de officieel niet uitgebrachte score van Love Actually (overigens in zijn geheel ook briljant). Maar nu dus onder de naam Film Works met ook selecties van niet speciaal voor de film gecomponeerd (Negotiator, Cruel Intensions). Voor meer info aangaande iedere individuele score raad ik aan om klikkerdeklik op Armstrong's naam hier boven te doen.

Clair de Lune van Debussy door Armstrong .........

Alleen hiervoor koop ik het album al.

neo
For the absolute purists, however, the album is accompanied by a DVD featuring a 30-minute version of the Piano Works film that was shown at this year's Sundance Film Festival and the Notting Hill Film Festival.

Zal ik dan toch weer overstag gaan...

Ik zou even wachten. Early word is dat die dvd er toch niet bij zit. Weet ook niet waarom ik denk kosten

neo
Maar het schijnt dat je deze via een code ofzo van het internet kan downloaden ofzo. Zoiets vernam ik. Anders ga ik het album deze keer echt niet kopen. Zit weer te wachten op een echte score utigaven, die er wel weer aankomt binnenkort.

ooo, deze wil ik ook wel hebben.

neo
Welke andere had je dan al van Armstrong?

Ok hij is binnen. Er zit geen dvd bij en een code ook niet. Jammer maar de film zal vast nog wel ergens opduiken.

neo schreef:
Welke andere had je dan al van Armstrong?

Zijn soundtracks bij Romeo and Juliet, Moulin Rouge en Plunkett and Macleane. Vooral die laatste vind ik zo mooi.

neo
Plunket was voor mij toch wel de meest moeilijke om in te komen.

En zoals verwacht lees ik enkel alleen weer niets dan lof over deze cd. Hoor toch maar een enkel er over 'klagen' dat Armstrong weer een verzamel plaat heeft uitgebracht. De volgende keer dat ik er weer eentje zou willen zien is over flink wat jaren als hij wederom weer fuore heeft gemaakt met een hoop nieuwe scores en mooie thema's.

Mooi getekende cover en "Good Luck" van The Space Between Us. Doorheen al de security hebben we het hem toch kunnen vragen, al was hij precies de enige die het zag zitten om eens voor de fans (die al een uur stonden te wachten) iets wilde doen.

Echt heel goed concert met de 3 thema's uit WTC, Love Actually (beide thema's!), de koorstukken uit Plunkett & MacLeane, Best Laid Plans, enkele songs uit Moulin Rouge, O Verone en Balkony Scene uit Romeo+Juliet.

Echt geweledig goed.

Bregt schreef:
O Verone en Balkony Scene

Als hij dit nu zag, zou hij spijt krijgen van het tekenen van een boekje

Maar erg leuk Bregt!

Haha, juistja.

Balconey Seen dan?

neo
Begint mijn Armstrong's Piano Works cd ineens nu ik dit lees te haperen zeg....

neo
Mensen Baz Luhrmann's Chanel No. 5 reclame al eens gezien? Heb even de link naar de video hierboven gezet. Adembemend moet ik zeggen!

jammer dat je maar vier favoriete tracks hier kunt aanduiden...
Dit is één van mijn favoriete verzamelcd's - staat heel vaak op. Een heerlijke verscheidenheid aan muziek! Aanrader.

neo
Inderdaad! Zou ook maar eens snel Piano Works gaan luisteren.

Dat is dan misschien net iets minder verscheidenheid ?

Niet minder natuurlijk!

toch vooral piano, neem ik aan? aangezien de cd "piano works" heet...

neo
Naturlich. Staat ie ook bekend om, zijn mooie piano werk.

i know
waarom ben je eigenlijk niet naar het concert in Gent gegaan dan?

avatar van JohnWilliams
Weer een prachtig verzamelalbum voor liefhebbers van Armstrong.
Ikzelf geef dit album 4*. Piano Works (album) was ietsjes beter.

avatar van ronnievb
Wat een vreselijke fout op de hoes: William Shakespear i.p.v. Shakespeare, Armstrongs productiemaatschappij moet zich diep schamen!

neo
Niet eerder opgevallen. Het is gelukkig de enige die ie bij dit label uitbracht. Melankolic of Astralwerks zouden die fout nooit maken!

avatar van ronnievb
Is Melankolic dan ook niet zijn eigen label, of vergis ik me nu?

neo
Nee, het label is opgezet door Massive Attack. Armstrong heeft voor hen zo nu en dan georkestreerd en dergelijken. Vandaar dat hij met dat label/met hen een band heeft.

avatar van JohnWilliams
Stem van 4* naar 3* gehaald, omdat ik het opzich wel een goeie score vind maar zeker niet Armstrong zijn beste. Bovendien vind ik dat gemiddelde iets te hoog... dus sorry voor de liefhebbers maar deze score verdient geen 4,5* gemiddeld.

avatar van Shelter
Escape, Main theme quiet american, Rise, balcony scene, this love, main theme orphans vind ik de beste nummers.
Jammer dat Laurie's theme niet op deze staat, die had er goed tussen gepast net als Hymn II.
Desondanks lekker albumpje, 3,5*